נסראללה: "כל תקיפה אווירית – תיענה בוודאות בתגובה הולמת"

שלמה ריזל No Comments on נסראללה: "כל תקיפה אווירית – תיענה בוודאות בתגובה הולמת"

נסראללה הבהיר כי הוא לא מעוניין ליצור משוואה חדשה, אלא רק לקבע את כללי העימות משנת 2006: "איננו רוצים לקבוע משוואות חדשות, אלא לקבע את מה שהיה קיים כדי להגן על לבנון. איננו מחפשים מלחמה ולא רוצים להגיע אליה, אבל מוכנים לה מדי יום"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה נאם הערב (מוצ"ש) ביום השנה לציון מלחמת לבנון השנייה, ועל רקע המתיחות עם ישראל. נסראללה אמר כי ירי הרקטות אתמול לעבר הר דב הוא מסר לישראל, שעל על תקיפה אווירית בשטח לבנון, חיזבאללה יגיב בוודאות "בצורה הולמת ופרופורציונאלית". נסראללה הבהיר כי התגובה עשויה להיות מכוונת גם לכל אזור אחר בצפון ישראל, ולאו דווקא להר דב.

"ביומיים האחרונים ישראל ניסתה לחזור למה שהיה לפני מלחמת לבנון השנייה – ירי על שטחים פתוחים ואם נשתוק על כך – הוא יקצין. התקיפה האווירית של ישראל בדרום לבנון לפני כמה ימים – התפתחות מסוכנת שלא קרתה מזה 15 שנים", אמר מנהיג החיזבאללה.

לדבריו "ישראל דיווחה על שיגור רקטות לשטחים פתוחים, אך זה היה ניסיון להתנער מהמשוואה שהושגה במלחמת לבנון השנייה, ומאז ישראל לא ביצעה תקיפות אוויריות בשטח לבנון. במקרה הזה חשוב להגיב במהירות, אחרת אין ערך לתגובה".

"אנחנו רצינו להעביר מסר לישראל כי על כל תקיפה של חיל האוויר, אנחנו בוודאות נגיב בהתאם", אמר.

עוד אמר: "במשך 15 שנה אנחנו שומעים רק איומים מישראל, אבל הם לא עשו דבר בשל החשש מההשלכות האפשריות של מלחמה. ההישג החשוב והאסטרטגי ביותר של מלחמת לבנון השנייה הוא יצירת מאזן אימה וכללי עימות ששומרים על לבנון".

נסראללה הבהיר כי הוא לא מעוניין ליצור משוואה חדשה, אלא רק לקבע את כללי העימות משנת 2006: "זו הייתה תגובה שתכננו אותה בקפידה. מטרת התקיפה אמש: קיבוע המשוואה של העימות עם ישראל. איננו רוצים לקבוע משוואות חדשות, אלא לקבע את מה שהיה קיים כדי להגן על לבנון. איננו מחפשים מלחמה ולא רוצים להגיע אליה, אבל מוכנים לה מדי יום".

נסראללה הסביר כי אינו מחפש מלחמה עם ישראל, אך הוא ערוך לה ומחכה לה בכל יום: "הדבר הכי טיפש שישראל יכולה לעשות זה להיכנס למלחמה עם לבנון".

מנהיג חיזבאללה הדגיש כי ירי הרקטות אינו נקמה על מותם של שני פעילי הארגון, עלי כאמל מוחסן ומוחמד קאסם טחאן, שחוסלו בשנה האחרונה בידי ישראל בסוריה ובלבנון וכי החשבון בעניינם נותר פתוח.

נסראללה ניסה לפייס את תושבי הכפר הדרוזי שוויא שהתעמתו על פעילי ארגון הטרור, בשל הירי שבוצע משטחם, והסביר: "למה ירינו מהוואדי הזה? אני אומר לתושבי שוויא, חסבייה ולתושבי הכפרים הלא שיעיים. אם היינו יכולים לכסות את השטח הזה באופן מדויק מהכפרים השיעיים שלנו ומהבתים שלנו, היינו עושים את זה כדי להגן על כל לבנון, אבל האזור הזה בפרט, הר דב שהוא אזור צבאי ואין בו אזרחים וחקלאים. רצינו לשגר קטיושה. אתם יודעים את הזווית. הרקטות האלה יכולות להגיע למקומות אחרים שלא רצינו שהם יגיעו לשם. הם יכלו להגיע לאזורים מאוכלסים (בישראל). זה יכול לגרור אותנו לעימות לא מחושב. לכן, הגיאוגרפיה והפעילות הצבאית מחייבים לשגר את הרקטות מהמקומות האלה ולכן הלכנו לשם, לא בגלל שהם ליד כפרים דרוזים, נוצרים או סונים. זה מביש שמישהו מדבר בשפה הזו ומאשים אותנו בכך".



0 תגובות