אושר בקריאה ראשונה החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור

    צבי טסלר No Comments on אושר בקריאה ראשונה החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המבקשת להאריך את הוראת השעה שבה קבוע מסלול תכנון מיוחד למתחמים מועדפים לדיור

    רמת בית שמש. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה) (תיקון מס' 7), התשפ"א-2021. 28 הצביעו בעד, ללא מתנגדים.

    טרם ההצבעה על החוק, נציגי סיעות הקואליציה הגיעו להבנות על כניסה למשא ומתן אינטנסיבי, שיבטיחו הסכמה בנושאי שמירה מירבית על שטחים חקלאיים ופתוחים לפני העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית.

    בפגישה שהתקיימה בין נציגי סיעות הקואליציה ולדרישת יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, סוכם כי כחול לבן תתמוך בחוק שעלה לקריאה ראשונה הלילה, תוך הבטחה כי לקראת העברתו לקריאה שנייה ושלישית יושגו הסכמות שיבטיחו את השמירה על השטחים החקלאיים והפתוחים.

    בפגישה נכחו סגן שר הביטחון ח״כ אלון שוסטר, ח״כ יעל רון בן משה וח״כ אלון טל מטעם כחול לבן; נציג יש עתיד, יו״ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין מטעם תקווה חדשה.

    סוכם בין הצדדים כי מנכ"ל משרד השיכון, אביעד פרידמן, יקיים בהקדם סדרת דיונים אינטנסיבים שמטרתם להגיע להסכמות לקראת תיקוני החוק שיועלו בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת לפני הקריאה השנייה והשלישית.

    הצעת חוק זו מבקשת להאריך את הוראת השעה שבה קבוע מסלול תכנון מיוחד למתחמים מועדפים לדיור. כמו כן, מוצעים שינויים נוספים הנדרשים על מנת לתת מענה לאתגרים תכנוניים שנמצא כי נכון יהיה לטפל בהם במסגרת מסלול תכנון מיוחד. בין השינויים המוצעים, מוצע להרחיב את התנאים להכרזה, כך שניתן יהיה להכריז על מתחמים מועדפים גם לגבי מתחמים מותאמים לאוכלוסייה החרדית וכן ביחס ל'מתחמים משמעותיים לדיור' כהגדרתם בהצעת החוק.

    בנוסף, מוצע להרחיב את סמכות הוועדה הארצית של מתחמים מועדפים (ותמ"ל) ולהסמיכה לאשר תכניות במתחמים מוטי פיתוח תחבורה בסמוך לתחנות הסעת המונים.

    בדברי ההסבר נכתב: "במהלך שנות פעילותה פעלה הוועדה בהיקף נרחב והגדילה באופן ניכר, בתוך פרק זמן קצר יחסית, את היצע הקרקע המתוכננת לדיור. פעילות הוועדה סייעה לממשלה לעמוד ביעדיה להגדלה ניכרת של היקף יחידות הדיור המתוכננות, זאת לצד עבודת הוועדות המחוזיות הפועלות מכוחו של חוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965".

    "עם זאת, ולמרות מאמצי הממשלה בשנים האחרונות, הצורך בקידום מהיר של תכניות בוועדה עומד בעינו בשל המשך קיומו של משבר הדיור. על כן, מוצע לקבוע כי החוק יחול לתקופה נוספת של ארבע שנים, ולתת אפשרות להאריכו בשתי תקופות נוספות של שנה כל אחת. כמו כן מוצעים שינויים נוספים לחוק שנדרשים כדי לתת פתרונות לאתגרים תכנוניים נוספים שנמצא כי יהיה נכון לטפל בהם במסגרת ועדת תכנון ייעודית ברמה הארצית".



    0 תגובות