הצעת החוק והאזהרה החריגה של שב"כ

מוטי הלפרין No Comments on הצעת החוק והאזהרה החריגה של שב"כ

שב"כ הזהיר מפני קידומה של הצעת חוק שהציעה ח"כ לימור סון הר מלך במטרה להגן על נפגעי המחבלים המשתחררים. "אתם עלולים לסכל את עסקת החטופים שעל הפרק", הזהירו בשב"כ

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרסמנו במהדורת הבוקר: בשבוע שעבר היו צריכים להתכנס בוועדה לביטחון לאומי, כדי לדון על חוק שמקדמים הח"כים לימור סון הר מלך ואתי עטיה. החוק: הרחקת מחבלים משוחררים מלהתגורר ליד מקום מגורי נפגעי הטרור שביצעו.

אלא שהשב"כ שלח אזהרה חריגה לדרג המדיני ולוועדה: "אם תקדמו את החוק הזה – אתם עלולים לסכל את עסקת החטופים שעל הפרק, הרחקת המחבלים המשוחררים יכולה להרתיע את חמאס מלהמשיך לדון במשא ומתן".

במקביל נשלחה התנגדות של משרד הרווחה, בדרישה שמהחוק יוסרו מחבלים קטינים. מלכתחילה סוכם שהחוק יקודם אך ורק בתיאום עם משרד הרווחה, אחרי שהתקבלו ההתנגדויות לחוק – הדיון בוטל.

מכתב ההתנגדות ששלח שר הרווחה יעקב מרגי, לקיים את הדיון בוועדה לפני שמתאמים איתו

בימים שאחרי התקיימו פגישות בין גורמי הרווחה למקדמי החוק, סוכם לדון על האפשרות להסיר מהחוק את הרחקת מחבלים קטינים – כך גם על האפשרות שלא יוצמדו עובדים סוציאליים לכל מחבל משוחרר כפי שנכתב בתחילה בהצעת החוק. ההערכות הן שזה גם עשוי לרכך את התנגדות השב"כ.

אמש, התקיים דיון בוועדה לביטחון לאומי כחלק מהשיחות על התיקונים המוזכרים לעיל. בינתיים המחבלים הקטינים לא הוסרו מהחוק.

המקרה הבולט עליו מדברת הצעת החוק – של מוריה כהן, שנדקרה לנגד עיניי ילדיה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, שם גם מתגוררת המחבלת שניסתה לרצוח בדקירות סכין. במקרה הזה הוציא בית המשפט השלום צו הרחקה למחבלת ששוחררה במסגרת העסקה לשחרור החטופים.

מהשב"כ סירבו למסור תגובה רשמית על עמדתם שהועברה לדרג המדיני.



0 תגובות