ירושלים • הבירה מחכה לאורי

    דוד קורצווייל | צילום: אהרן והב חדשות 24 No Comments on ירושלים • הבירה מחכה לאורי
    16:25
    23.05.24
    מנחם טוקר No Comments on המזוזה הגדולה ביותר בעולם? טוקר שוחח עם הסופר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם שואלים את יהושע פולק – איש המספרים של היהדות החרדית, במי תתמוך יהדות התורה בבחירות הקרובות לעיריית ירושלים, האם בבקרת או שמא בליאון הוא מפתיע: ירושלים תתאחד מאחורי אורי לופליאנסקי.

    אליבא דפולק החליט ר' אורי להתמודד על ראשות העיר ושלם כך הו חרש את בתי הרבנים ומתייעץ עם טובי המשפטנים. החשבון הפשוט אומר כך, אם יהדות התורה וש"ס תומכות בלופליאנסקי, הרי שמסת הקולות החילוניים יתחלקו בין משה ליאון לניר ברקת, מה שיקל על שובו של אורי לקומה השישית בכיכר ספרא.

    ועדיין עם פולק. בקדנציה הקודמת הוא היה הנציג הבכיר של אגודל ישראל בעירייה וכיהן כיו"ר הועדה המקומית לתכנון בניה. יחד עמו היה חבר צעיר נוסף בועדה הלא הוא יוסי דייטש שהיה במקביל גם עוזרו הנאמן והמור של ח"כ מאיר פרוש. לאחר שמאיר פרוש הודיע על התמודדותו לראשות העיר פינה לו פולק את המקום בעירייה והמתין להיכנס לכנסת כמחליפו . הסוף ידוע ופולק נותר קרח מכאן ומכאן בעוד דייטש נטול את סגנות ראש העיר וצובר אהדה גדולה בעיר הבירה.

    כעת פולק מתכנן את הקאמבק תוך שהוא נזהר בכבודו של דייטש. לדבריו הוא ודייטש יעבדו בשיתוף פעולה מלא. יתרה מזאת, אותו מעניין רק תיק תכנון ובניה שבשנים האחרונות אינו נמצא בידי החרדים אלא בשליטת קובי כחלון (האח של) מסיעת ירושלים תצליח של ניר ברקת. את הסגנות בשכר הוא מפרגן לדייטש.

    גורים בכירים בעיר אומרים כי אם פולק יתעקש על כך הרי שהמאבק בינו לבין דייטש, מאבק שרובו יתרחש מתחת לפני הקרקע, יהיה אחד מהמעניינים שנראו.



    0 תגובות