בית שמש • המחלוקת: מי בראש

    שלום בידרמן No Comments on בית שמש • המחלוקת: מי בראש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איש אינו חולק ששני החברים הליטאיים במועצת העיר: שמואל גרינברג, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, ומשה מונטג, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה הינם מוכשרים ומתאימים לתפקידם.

    גרינברג הוא מנסיכי דגל התורה. כיהן בעבר כעוזרו הפרלמנטארי של ח"כ משה גפני וכיום הוא סגן ראש העיר. מונטג נחשב כקבלן הגדול של בית שמש, וכזה שהצלחות השיווקים בעיר רשומות על שמו.

    שורש הויכוח בין האישים טמון בדרישת הסיעה – אחות, אגודת ישראל. בבחירות האחרונות מיהרה דגל התורה להתייצב לצידו של משה אבוטבול מוקדם ולכן קבלה את שני התפקידים הבכירים. אגו"י הסתפקה בתפקידים זוטרים יותר: דוד ויינר, איש שלומי אמונים מכהן כסגן ראש העיר ללא שכר, וישעיהו ארנרייך איש הסיעה המרכזית קיבל לימון בצורת הקמת תאגיד מים עירוני, אולם הוא הפך אותו ללימונדה. תאגיד המים מי שמש הפך לגוף מוצלח ואהוד בעיר, וכך גם יו"ר התאגיד שמבכר להמשיך בתפקידו גם בקדנציה הבאה.

    מי שדורשת תפקיד בכיר יותר היא שלומי אמונים בשם אגודת ישראל שטוענת כי אין צדק להמשיך עוד קדנציה במצב מעוות שכזה. הדרישה ההגיונית הולידה ויכוח בדגל התורה מי מהאישים הנכבדים שלעיל יוותר על תפקידו.

    בינתיים באגודת ישראל יש שמבקשים להזיז את נציג חסידות בעלזא מהמקום החמישישהוא יושב היום למקום השביעי ולשים על מקומו נציג נוסף של שלומי אמונים. הטענה: בעלזא אינה שווה מנדט אלא חצי ומשכך מוטב תעשה אם תעבור מרצונה למקום ריאלי –גבולי בירכתי הרשימה.

    מנגד, בש"ס העניינים שקטים יותר. מסתמן כי משה אבוטבול ימשיך לכהן כיו"ר הרשמה, ואחריו יופיעו גם בקדנציה הבאה ראובן כהן ויגאל חדד.



    0 תגובות