אריטוריקה בפרשה: "א גוטער קונצן מאכער"* \\ ארי טננבוים

    ארי טננבוים No Comments on אריטוריקה בפרשה: "א גוטער קונצן מאכער"* \\ ארי טננבוים

    *מי שמומחה לדבר | בחלומי פגשתי את המגיד מדובנא אותו אני מאוד אוהב – הוא סיפר לי משל שנותן לנו מבט חדש למסעות שאנחנו עוברים בחיים | 2 דרכים לקלוע חץ למטרה ו-2 דרכים למסעות החיים | מסר באומנות הדיבור מתוך פרשת השבוע

    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחלומי אני הולך בכפר ישן מלא בתים ונאות דשא. מסתובב מרחוב לרחוב ונושם לראיותיי את האוויר הצח. לפתע אני פוגש את המגיד מדובנא. הפתעה מאוד נחמדה כי אני חובב אותו. זה בזכות משליו האגדיים. לא משנה באיזה נושא נעסוק, תמיד יהיה לו משל מעניין שמתאים בול לנושא.

    "תגיד" פניתי ביראת כבוד למגיד. "איך אתה מוצא משל לכל שיחה?".

    חייך אלי המגיד מדובנא ואמר לי: "אמשול לך משל". כמה לא מפתיע..

    "משליי הינם כמו חץ למטרה. יש שני אופנים איך לקלוע את החץ. האחד: 'א גוטער קונצן מאכער', יש את מי שמומחה לדבר ואכן הוא קולע בדיוק למטרה כל פעם שהוא יורה חץ. השני: לירות את חץ ורק אז לסמן את המטרה. כך גם אני". אמר המגיד בחביבות. "אני מכין לעצמי טוב את המשל ורק אחר-כך מקשר לעצמי את הנמשל".

    או, כמה שהרעיון הזה יפה. אנחנו עוברים בחיים כל כך הרבה מסעות. יש לנו שני דרכים איך לקבל את מה שאנחנו עוברים. דרך אחת: לחיות את זה כמו שזה. לקבל את הקשיים כקשיים. לקבל את אי ההצלחה ככישלון. לתת לחיים להוביל אותנו. לפעמים אנחנו קולעים למטרה ולפעמים מפספסים.

    הדרך השנייה, היא קודם לירות את החץ ורק אז לסמן את המטרה. לא לתת לכל מה שעובר עלינו – לעבור עלינו, אלא שאנחנו נוביל את הדרך. כל קושי וכל אכזבה – מלמדת אותנו להבא.

    כולנו עוברים מסעות. כל אחד והתיק שלו. אך עלינו לזכור שני דברים: א. כל מסע – יהיה המסע אשר יהיה – צריך לחזק אותנו. אם כשלנו רק נלמד מזה ואם הצלחנו – נמחזר את ההצלחה ונעצים אותה. ב. אם אנחנו כאן, דווקא במסע הזה – סימן שאנחנו צריכים להיות כאן. נעשה הכל כדי שהמקום בו אנחנו נמצאים יהיה טוב יותר.

    ככה בדיוק באומנות הדיבור: אם יש לנו נושא מאוד חשוב לדבר עליו, קודם הכין טוב לעצמנו את הנשוא ורק אז נבדוק איך הוא יכול להתאים לפרשת השבוע. אגלה לכם סוד: ככה אני עושה. אם יש נושא שאני רוצה לדבר עליו השבוע, נניח משא ומתן, קודם אכין לעצמי מה אני רוצה לספר לכם בנושא הזה ורק אז אקשר אותו לפרשת השבוע. בדרך כלל אני מצליח. הינה, השבוע היה חשוב לי לספר לכם גם על המגיד החביב וגם על המסעות של כולנו בחיים ונראה לי שהצלחתי בזה.

    נירה את החץ – ואז נסמן את המטרה. ככה, בעז"ה, נעשה ונצליח בכל תחום בחיים.

    ואז, התעוררתי מהחלום

     

    (הסיפור בגרסה הזאת והרעיון בפרשה מתוך שיחותיו של הרבי מליובאוויטש)

     

    הכותב הינו מומחה באומנות הדיבור והשכנוע | לקבלת טיפים וסודות באומנות הדיבור והשכנוע בקבוצת ווצאפ שקטה: לחץ כאן



    0 תגובות