לפיד בדובאי: "זהו אינו שלום בין מנהיגים, אלא בין מדינות עמים"

    שלמה ריזל No Comments on לפיד בדובאי: "זהו אינו שלום בין מנהיגים, אלא בין מדינות עמים"

    מה שאנחנו פותחים היום אינה רק קונסוליה, אלא גם את המרכז לשיתוף פעולה. את המקום שמסמל את היכולת שלנו לחשוב יחד, להתפתח יחד, לשנות את העולם יחד.

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, יאיר לפיד השתתף היום (רביעי) בטקס פתיחת הקונסוליה הכללית בדובאי, במסגרת ביקורו הרשמי באיחוד האמירויות. "אתמול פתחנו את השגרירות באבו דאבי, היום אנחנו פותחים את הקונסוליה בדובאי. אנחנו מתחילים להתרגל לעשות היסטוריה. הקונסוליה הזו אינה מקום סמלי. היא מקום של חיים. של תיירות, של עסקים, של דו שיח בין שני עמים מוכשרים שיכולים ורוצים לתרום אחד לשני", אמר לפיד.

    השר הוסיף: "השלום שאותו אנחנו מנציחים היום, אינו בין ממשלות ומנהיגים, אלא בין בני אדם ועמים. הוא לא השלום שלי ושל עמיתי העומדים פה, אלא של הילדים שלנו. וזוהי גם הדרך שלנו להסתכל על הדברים. וזו הסיבה שאנחנו עומדים כאן היום. מפני שאנחנו לא מקבלים את המציאות, אנחנו יוצרים אותה".

    "שני העמים שלנו יצרו את הלא יאומן. פה בדובאי, צמחה מתוך מדבר צחיח אומה מתוחכמת, משכילה, עם יכולות כלכליות וטכנולוגיות יוצאות דופן".

    "אצלנו בישראל אנשים שחזרו לארצם אחרי אלפי שנים יצרו את אומת הסטרט אפ, הביאו לעולם את הטפטפות ועגבניות השרי, את "ווייז" ואת הדיסק און קי, את תוכנת התרגום הראשונה ואת גלולת הרנטגן הנבלעת. כל ההמצאות האלה נובעות מיכולת אחת: היכולת לשתף פעולה. למצוא שותפים טובים ולעבוד איתם ביחד. לחבר שכל לשכל, אמביציה לאמביציה".

    לפיד סיפר: "בני הבכור למד לתואר השני שלו בצרפת. היו איתו לא מעט סטודנטים מפה, מהאמירויות, שאלתי אותו לפני שבאתי איך הוא הסתדר איתם. הוא אמר, "יותר טוב מכולם". שאלתי אותו: "למה יותר טוב מכולם?" והוא אמר, "כי הם כמונו. הם מהאיזור שלנו, עם המנטליות שלנו, עם אנרגיות כמו שלנו." אחרי יומיים פה אני יכול לחתום על האמירה הזו".

    עוד הוסיף שר החוץ: "ראינו היום את התקדמות פרוייקט האקספו עם השרה הממונה עליו, זו דוגמא מופלאה לדרך שבה רעיונות הופכים למציאות, יוזמות הופכות לשינוי אמיתי בשטח".

    "מה שאנחנו פותחים היום אינה רק קונסוליה, אלא גם את המרכז לשיתוף פעולה. את המקום שמסמל את היכולת שלנו לחשוב יחד, להתפתח יחד, לשנות את העולם יחד", סיים לפיד.



    0 תגובות