בממשלה מתכוונים להגביל את הצעות אי האמון; בליכוד תוקפים: "איראן זה כאן"

    איתי גדסי No Comments on בממשלה מתכוונים להגביל את הצעות אי האמון; בליכוד תוקפים: "איראן זה כאן"

    בליכוד תוקפים את כוונת הקואליציה להגביל את הצעות אי האמון בממשלה: "ממשלת ההונאה של בנט רומסת את הכנסת ומנסה להשתיק את האופוזיציה. איראן זה כאן" | בניסיון להגיע להבנות: ההצבעה על החוק למניעת איחוד משפחות צפויה להידחות

    צילום: אריה לייב אברמס
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בליכוד תוקפים את כוונת הקואליציה להגביל את מספר הצעות אי האמון בממשלה: "אחרי שגנבו במרמה את השלטון עם 6 מנדטים, ממשלת ההונאה של בנט רומסת את הכנסת ומנסה להשתיק את האופוזיציה ולמנוע ממנה הגשת הצעות אי-אמון", מסרו בליכוד "למה לא לקצר תהליכים ופשוט לבטל את האופוזיציה כפי שעשו עכשיו באיראן? איראן זה כאן".

    זאת, בתגובה לפרסום של העיתונאית עטרה גרמן במקור ראשון, לפיו לאחר החלטת הקואליציה שלא לאפשר לעלות הצעות חוק פרטיות למשך חודש, מסתמנות שתי הגבלות חדשות: האחת, לצמצם את מספר הצעות האי-אמון שעומדות לרשות האופוזיציה לכל מושב. והשנייה, בשל הרוב המצומצם שעומד לקואליציה בוועדות, יאפשרו לכל סיעה נציג עד שניים בלבד בוועדות, בעוד לליכוד תוכפל הכמות.

    ח"כ אופיר כץ הגיב גם הוא: "ממשלת שמאל קוריאה ממשיכה בהחרבת בית המחוקקים. אחרי שהקפיאה חקיקה, צמצמה ועדות, הוציאה את חברי האופוזיציה מדיונים- הגיע הזמן להוריד את הצעות אי האמון. אבל היי, מה שחשוב זה שרים שאוהבים את עבודתם", כתב כץ בנימת זלזול.

    ח"כ מיקי זוהר כתב היום: "דמיינו מצב בו אנחנו היינו אלו שמביאים את כל הרעיונות החשוכים של הקואליציה החדשה".

    מטעם הנהלת הקואליציה בראשות יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן ומ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי נמסר בתגובה: "מעולם לא התקבלה החלטה לצמצם או למנוע מהאופוזיציה הגשת הצעות אי-אמון. בשונה מאיתנו, מי שכן הגה את הרעיון והגביל את האופוזיציה הוא ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, במהלך הכנסת העשרים. אנו ממליצים לכולם לא להיגרר אחר ספינים מיותרים ולתת לנו את הזמן לעשות סדר באדמה החרוכה שהשאיר אחריו הליכוד".

    בתוך כך, בקואליציה מנסים למצוא פתרונות למשבר החוק למניעת איחוד משפחות ומסתמן כי ההצבעה על הצעת החוק תדחה שוב ולא תעלה להצבעה מחר. ראשי הקואליציה מנהלים שיחות עם חברי הכנסת מרע"מ, ממרצ ומהעבודה המתנגדים לחוק על מנת לבחון הקלות בנוסח החוק, שיאפשרו את תמיכתם. היום הבהירה גם ח"כ איבתיסאם מראענה  שלא תתמוך בחוק.

    שר השיכון, זאב אלקין התייחס היום לחוק איסור איחוד משפחות ותקף את האופוזיציה: "אני מתפלא על אנשי הליכוד והציונות הדתית, שבמשך שנים הצביעו בעד החוק הזה והיום, רק בשביל תרגיל פרלמנטרי הם מוכנים לסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

    לדברי אלקין "ביטחון אזרחי מדינת ישראל צריך לגבור על הכל ובטח על הרצון לבצע תרגיל פרלמנטרי. בליכוד, בציונות הדתית ובמפלגות החרדיות חייבים להתעשת ולהבין שהמשחק בביטחון מדינת ישראל חייב להישאר מחוץ לתחום. אני מקווה שהשכל הישר יגבר ולא ישחקו פה בביטחון אזרחי מדינת ישראל, כי אם יהיו טרוריסטים שיסתננו לשטחנו בגלל שהחוק הזה לא יעבור, הם לא יבחינו בין תומכי נתניהו למתנגדי נתניהו כשהם יבצעו פה פיגוע חס וחלילה. בסופו של יום, זו המדינה של כולנו".



    0 תגובות