גוש נתניהו ממליץ לנשיא: להחזיר את המנדט לכנסת

    איתי גדסי 1 Comment on גוש נתניהו ממליץ לנשיא: להחזיר את המנדט לכנסת

    הליכוד, יהדות התורה, ש״ס והציונות הדתית, הודיעו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין על המלצתם להעביר את המנדט לכנסת

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיעות הליכוד, יהדות התורה, ש״ס והציונות הדתית, הודיעו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין על המלצתם להעביר את המנדט לכנסת.

    בליכוד כתבו לנשיא: "במענה לפנייתך בעניין שבנידון, נבקש להודיעך שאנו סבורים כי במצב הדברים הנוכחי, אין היתכנות להקמת ממשלה במהלך התקופה של הטלת מנדט נוסף. על כן אנו סבורים שנכון להעביר את ההכרעה לכנסת".

    "עמדתנו זו באה גם בהמשך לעמדה שהוצגה על ידך טרם הטלת המנדט הראשון לפיה הדבר הנכון לעשות הוא להעביר את המנדט לכנסת. הנסיבות בעניין זה לא השתנו".

    "העברה לכנסת תגדיל מאוד את הסיכוי להקמת ממשלה תוך זמן קצר בדרך שתמנע בחירות. בכך ייחסך פרק זמן נוסף של חוסר וודאות למדינת ישראל".

    מכתבו של רוה"מ

    בסיעת רע"מ, בראשותו של מנסור עבאס הודיעו לנשיא כי "רע"מ לא ממליצה על מועמד ספציפי אך היא כן תשתף פעולה בצורה חיובית עם מי שתוטל עליו הרכבת הממשלה".

    חילוקי דעות ברשימה המשותפת בעניין ההמלצה לנשיא: יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה ועאידה תומא-סלימאן מחד"ש מתנגדים בתוקף להמלצה על מועמד כלשהו. ח"כ איימן עודה ואחמד טיבי מעוניינים להמליץ על לפיד, בתנאי שיהיה ראשון ברוטציה.

    כחול לבן בראשות השר בני גנץ, הגישה היום לנשיא המדינה את המלצתה על ח״כ יאיר לפיד, יו״ר יש עתיד כמועמד לקבלת המנדט להרכבת ממשלה.

    בנוסף, גם מפלגת העבודה המליצה הבוקר לנשיא המדינה מר ראובן ריבלין, להטיל את המנדט על יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד.

    ב'תקווה חדשה' בראשותו של סער, הודיעו רף הם כי ימליצו על לפיד, אך סייגו זאת בהמלצה רק לצורך ממשלת חילופים כשבנט הראשון ברוטציה: "הגענו לכלל דעה שלעת הזו נכון להמליץ על ח"כ יאיר לפיד, בהקשר של הניסיון להקמת ממשלת אחדות על פי המתכונת של ממשלת חילופים".

    בשעות האחרונות קיבל הנשיא המלצות מהסיעות השונות בכנסת וכן נפגש עם יו"ר יש עתיד, לפיד ולאחר מכן עם יו"ר ימינה, בנט. לפיד ביקש להטיל עליו את המנדט וכך גם בנט שביקש שהנשיא יטיל עליו (על בנט).



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ריבלין יציל מפילוג!
      מפלגות=פילוג בחירות5 = לבחור בין פלגים = עוד קיטוב.
      פעם ראשונה שהנשיא באמת יכול להציל את מדינת ישראל מפילוג ולהוביל לאחדות.
      ריבלין יודע מצוין שהענקת המנדט ללפיד תוביל לבחירות5. הוא לא ישים ראש בחול בתקווה שבנט וסער יתקפלו בשמאל. לכן הוא יעניק את המנדט לבנט כדי לתת את הסיכוי היחיד לממשלת אחדות שמבטאת את התפלגות הבוחרים (תוך התעלמות מהמשפט / אגו של ביבי) ובכך ימנע בחירות 5.