לאחר פקיעת המנדט של נתניהו: הנשיא יחדש את ההתייעצויות ויפגש עם בנט ולפיד

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on לאחר פקיעת המנדט של נתניהו: הנשיא יחדש את ההתייעצויות ויפגש עם בנט ולפיד

    פקיעת המנדט של נתניהו: מנכ"ל בית הנשיא פנה במכתב אל ראשי הסיעות והציע להם להציג את עמדתם בנוגע למועמד הבא להרכבת ממשלה | הנשיא יפגש היום עם יו"ר ימינה, בנט ולאחר מכן עם יו"ר יש עתיד, לפיד

    חברי סיעת הליכוד בבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    8:25
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גל תקיפות של צה״ל על יעדי חזבאללה בדרום לבנון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע פקיעת המנדט של נתניהו להרכבת ממשלה, נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי לחדש את סבב ההתייעצויות עם הסיעות וכן להיפגש עם המועמדים לראשות הממשלה, בנט ולפיד.

    בעקבות פקיעתו של המנדט אשר ניתן לראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, פנה הבוקר (רביעי) מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי אל ראשי הסיעות שבכנסת.

    בפנייתו, כתב טובי, כי "על פי סעיף 9 לחוק יסוד: הממשלה, מתכוון נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לקבל את החלטתו בדבר המשך תהליך הרכבת הממשלה. בהתאם לאמור בסעיף זה, שוקל נשיא המדינה לזמן בפניו את חברי הכנסת האחרים, המועמדים לתפקיד הרכבת הממשלה, וכן לקבל את עמדתן של כל הסיעות, ככל שיהיו מעוניינות בכך".

    בפנייה לראשי הסיעות הציע טובי בשם הנשיא לסיעות להציג את עמדתם בנוגע למועמד הבא להרכבת הממשלה: "לפיכך, במידה וסיעתך מעוניינת להציג את עמדתה בפני נשיא המדינה בטרם יקבל את החלטתו לפי סעיף 9, הנך מתבקש להעביר באמצעות הח"מ את עמדת הסיעה בכתב, לכל המאוחר עד השעה 14:00. ככל שיעלה הצורך בבירורים נוספים, ישקול הנשיא את זימון נציגי סיעתך להצגת עמדתם בפניו, כל זאת על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק".

    הבוקר עתיד הנשיא להיוועד עם ח"כ נפתלי בנט וכן עם ח"כ יאיר לפיד. בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות ולשיקול דעתו של הנשיא.

    התגובות לפקיעת המנדט

    בכיר הליכוד, ח"כ מיקי זוהר אומר הבוקר 'איננו חוששים מדרך ארוכה': "‏לכל הצוהלים לרגל החזרת המנדט", כתב זוהר. "אנחנו לא חוששים, גם לא מדרך ארוכה. בנט, סער או סמוטריץ' עדיין יכולים להביא להקמת ממשלת ימין בפעולה רציונלית אחת. הם יבינו במוקדם (ואני מקווה שלא במאוחר) שיתר האלטרנטיבות יביאו עליהם חורבן פוליטי ונזק ציבורי בלתי הפיך.
    עם ישראל לא יבחר שוב בתליינים".

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' טוען הבוקר אף הוא כי 'כלום לא נסגר': "אחיי למחנה הלאומי, תרימו את הראש. שום דבר עוד לא נסגר. אנחנו עוד רחוקים מלהפסיד בקרב הזה, ובע"ה עוד נצליח גם בו. אבל מה שחשוב זה שמה שלא יהיה נישאר חזקים ומאוחדים, זקופי קומה ובטוחים בצדקת דרכנו, וב"ה במערכה הכללית ודאי ננצח", כתב סמוטריץ'.

    ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר אמר הבוקר לאיתי גדסי ויעקב פרידמן כאן ב'קול חי', כי "על סמוטריץ' להכנס לממשלת שמאל בראשות לפיד-בנט בכדי למנוע ממשלה בתמיכת הערבים, ולהציל מה שאפשר להציל".

    יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס הגיב לפקיעת המנדט של נתניהו ואמר: "עוד לא החלטנו על מי נמליץ בפני הנשיא. אנחנו מעוניינים בהקמת ממשלה, נסכים לשתף פעולה עם מי שיזכה למנדט מהנשיא, יבוא איתנו במגע וייענה לדרישותינו".



    0 תגובות