ערב מטלטל למתנדבי ארגון הצלה בזירת האסון במירון

    ארי טננבוים 6 Comment on ערב מטלטל למתנדבי ארגון הצלה בזירת האסון במירון

    כמאתיים חובשי רפואת חירום מתנדבי ארגון הצלה מרחבי הארץ, התאספו אמש (שלישי) בציון הרשב"י במירון, בזירת האסון הנורא לערב תפילה, אמירת פרקי תהילים ושירי נשמה | יו"ר הצלה, אושי שלומוביץ: "לצד הכאב הנורא על הנפטרים הקדושים, אסור לשכוח את המאות שזכיתם להציל את חייהם. טוב להודות להשם"

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמאתיים חובשי רפואת חירום מתנדבי ארגון הצלה מרחבי הארץ, ממרחב ירקון, וממרחבים גלבוע, כרמל וגליל, יחד עם רופא הצלה, ד"ר רועי בבילה, התאספו אמש (שלישי) בציון הרשב"י במירון, בזירת האסון הנורא שאירע בהילולא בסוף השבוע שעבר, לערב תפילה, אמירת פרקי תהילים ושירי נשמה.

    המתנדבים הרבים שאיבטחו במהלך ההילולא את מאות אלפי המתפללים בציון וסביבותיו, היו מכוחות הרפואה הראשונים שהגיעו לזירת האסון ונכנסו לתופת, טיפלו במסירות בנפגעים הרבים, הצילו חיים של עשרות פצועים, כאשר הם נחשפים למראות קשים ומטלטלים.

    כהמשך ישיר למפגשים המקצועיים שהתקיימו בתחילת השבוע בסניפים ברחבי הארץ, למתנדבי הצלה שהשתתפו בטיפול נפגעי האסון, בו קיימו המתנדבים שיחות אישיות עם אנשי מקצוע לבריאות הנפש, הוחלט לקיים נסיעה מיוחדת ומגבשת למקום האסון במירון.

    המתנדבים התאספו בסמוך לציון הרשב"י, במקום בו אירע האסון הנורא, והדליקו נרות נשמה בצורת המספר ארבעים וחמש. לאחר מכן הם התיישבו על מדרגות המוות עליהן קיפחו את חייהן ארבעים וחמש הנפשות הקדושות והחלו לשיר שירי נשמה ודבקות במשך שעה ארוכה. ההתרגשות הייתה בשיאה, ולנוכח הסמיכות לזירת האסון בה אך לפני מספר ימים הם טיפלו במסירות בנפגעים רבים תוך חשיפה למראות קשים, הדמעות החלו לזלוג והשירה התעצמה בדיבוק חברים. שירת 'אני מאמין' מצמררת יצאה בקול מרגש מפי המתנדבים שהיו עדים לתופת הנורא.

    בחלוף דקות ארוכות של שירה, עברו המתנדבים לתפילה מרגשת ואמירת פרקי תהילים פסוק בפסוק מפי הרב מיכאל קקון, חבר מועצת העיר בני ברק ומתנדב הצלה, לעילוי נשמת הנפטרים ולרפואתם השלמה והמהירה של הפצועים. לאחר התהילים ביקש הרב קקון מהנוכחים לחזור אחריו מילה במילה בבקשת סליחה ומחילה מהנפטרים שמא בתוך המהומה לא נהגו בהם בכבוד הראוי.

    אושי שלומוביץ, יו"ר הצלה, נשא דברים מרגשים בפני המתנדבים: "אנחנו נמצאים כאן בדיוק במקום שבו לפני ימים ספורים מסרתם את הנפש להצלת חיים. הכי חשוב זה להודות להשם. אתם ראויים להערצה. רצתם פה במעלה ההר עם עוד מיטה ועם עוד פצוע והצלתם חיים. עם כל הכאב של פטירתם של 45 הקדושים, חשוב לזכור את מאות הפצועים שחייהם ניצלו בזכותכם. מגיע לכם את כל הכבוד. יש לכם זכויות וכוחות גדולים לפעול ישועות. בואו נשיר לכבודו של השם בתודה על הכול".

    עם תום דבריו נעמדו המתנדבים ופרצו בשירה שמחה ומרגשת של שירי הודאה וברכה לרבונו של עולם.

    לאחר מכן, כובד לשאת דברים הרב קופולוביץ, רב המרכז הרפואי 'זיו' בצפת, אשר פגש את המתנדבים באותו הלילה, עת ליוו את הפצועים בפינוי לבית החולים. "אני מכיר אתכם טוב מהאירועים שבשגרה" פתח הרב קופולוביץ, "אבל בל"ג בעומר ראינו משהו מיוחד. ניהלתם מאבק על כל אחד ואחד. על עוד אדם ועל עוד נשמה. פגשתי אתכם המתנדבים במיון חדורי מטרה. כל המציל נפש אחת בישראל. ואתם הצלתם המון נפשות. שתי מילים לי אליכם – אשריכם ישראל!".

    בתום הערב ישבו המתנדבים במעגל, שוחחו ושיתפו ביניהם את התחושות, ההרגשות והמחשבות שעלו להם בעקבות אירועי האסון. במשך שעה ארוכה הם שיחזרו האחד לשני את מאורעות אותו לילה שחור.

    ד"ר רועי בבילה, רופא הצלה שניהל לאורך סוף השבוע את המרפאה הראשית של מד"א במירון, שיתף בתחושות הקשות: "הייתי במרפאה כשאתם, מתנדבי הצלה, התחלתם להביא עוד גופות ועוד פצועים למרפאה. ניסיתי יחד עם הצוות לחלק את העבודה בין החייאות לבין מתן מזור לפצועים שסבלו מכאבים איומים. עברנו לעבוד על אוטומט. אני מעריך מאוד את חובשי הצלה שעשו את הדרך ממדרגות המוות אל המרפאה הלוך וחזור מספר פעמים כאשר הם נושאים על גבם פצועים ותוך שהם מבצעים החייאות במקביל לפינוי. ראינו מחזות קשים אבל יחד נתחזק ונתגבר".

    מספר מתנדבים לקחו נרות נשמה, הדליקו אותם במיקום בו החלו לבצע החייאות על הנפגעים ואמרו פרקי תהילים לעילוי נשמתם. את הערב המיוחד נעלו המתנדבים בתפילת ערבית מרוממת על ציונו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי.

    מנחם אינדיג, חבר הנהלת ארגון הצלה, סיכם את האירוע: "הייתה לנו חווייה בלתי רגילה. לחזור פה למקום כאשר מצד אחד אזרחים רבים קיפחו בו את חייהם, ומן הצד השני חייהם של מאות ניצלו בזכות תושייתם ומקצועיותם של מתנדבי הצלה. אני מודה רבות למתנדבים על פועלם כל השנה ובפרט באסון הנורא. נתפלל לבשורות טובות ולאירועים משמחים".

    בארגון הצלה הודו למתנדבים הרבים שמסרו את נפשם להצלת נפשות באותו לילה כואב ובלתי נשכח בליל ל"ג בעומר תשפ"א.

    קרדיט תיעוד: דוברות הצלה.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אין לי מילים כמה שאני מעריכה את עבודתכם, בזכותכם נמנע אירוע הרבה יותר גדול וכואב… די לנו בכאב הגדול הזה

    2. 5

      יהי רצון שמעתה והלאה נראה רק בשורות טובות, לידות קלות ומשמחות

    3. 4

      מדהיםםםםםם
      כל הכבודד!!!!
      אתם הגאווה שלנוו