החל מהיום: בידוד לשבים מהמדינות ה'אדומות', כולל מחוסנים

איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on החל מהיום: בידוד לשבים מהמדינות ה'אדומות', כולל מחוסנים

ישראל מרחיבה את ההגבלות לחוזרים מחו"ל בניסיון למנוע את התפשטות המוטציה ההודית: החל מהיום נדרש אישור ועדת חריגים על מנת לטוס לאחת משבע המדינות האדומות | בנוסף, מחוסנים ומחלימים המגיעים ממדינות אלו, נדרשים אף הם לשהות בבידוד ותושבי חוץ ממדינות אלו נדרשים לשהות בבידוד במלונית מטעם המדינה

נתב"ג צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על מנת לנסות לצמצם את הסיכון של התפרצות תחלואה כתוצאה מכניסת חולים במוטציות שונות, החל מהיום (שני) זרים שמגיעים מאחת משבע המדינות האדומות, בהן אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, מקסיקו, הודו, דרום אפריקה ותורכיה – יהיו מחוייבים בבידוד במלונית, גם מחלימים ומחוסנים. ישראלים שמגיעים מאותן מדינות או ששהו שם לפחות 12 שעות בטיסת המשך, יחוייבו בבידוד ביתי, כולל מחלימים ומחוסנים. הנחיה זו אינה חלה על זרים ששהו עד 12 שעות אך ורק בשטח שדה תעופה של אותה מדינה.

בנוסף, החל מהיום נדרש אישור ועדת חריגים על מנת לטוס לאחת משבע המדינות. למדינות אלה ניתן לצאת רק אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים:

• הנוסע אינו אזרח ישראלי או תושב קבע.

• יציאה מישראל למקום מגורים קבוע – בהצגת הצהרה ומסמכים המעידים על כך לוועדת חריגים.

• יציאה לצורך הומניטרי חריג או צורך חיוני חריג באישור ועדת חריגים, לרבות צורך רפואי חיוני שאינו סובל דיחוי לנוסע או לאדם אחר התלוי בו והשתתפות בהלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה. אם הנוסע הוא קטין הנזקק לטיפול רפואי חיוני או השתתפות בהלוויה, ועדת החריגים תאשר יציאה של שני ההורים או הורה ובן משפחה מדרגה ראשונה אחר לצורך ליווי וסיוע אם הדבר נדרש.

• נציג זר (אדם המחזיק בדרכון חוץ דיפלומטי, דרכון שירות חוץ, דרכון של מדינת חוץ ובו אשרה דיפלומטית או אשרת שירות, או דרכון של מדינת חוץ ותעודה מאת משרד החוץ המעידה על כך שנושא הדרכון רשום במשרד החוץ כאיש סגל דיפלומטי או קונסולרי).

• שליח ישראלי (אדם המחזיק בדרכון דיפלומטי ישראלי, או דרכון שירות ישראלי), בליווי מכתב מהמנהל הכללי של משרד החוץ המאשר כי אותו נוסע צריך לצאת למדינה שחלה עליה הגבלה לצורך מילוי תפקידו.

• איש צוות בכלי טיס, היוצא מישראל במסגרת מילוי תפקידו ומחזיק בתעודת איש צוות.

• ספורטאי מקצועי ומלווה לצורך השתתפות בתחרות, באישור משרד התרבות והספורט ובאישור ועדת חריגים.

• לצורך חיוני הנוגע ליחסי החוץ של ישראל או לצורך חיוני הנוגע לביטחון המדינה, באישור משרד החוץ, משרד הביטחון, או משרד ראש הממשלה, לפי העניין.

• שליח רשמי של אחד המוסדות הלאומיים (הסוכנות היהודית לארץ ישראל, ההסתדרות הציונית העולמית וקרן היסוד), באישור ועדת החריגים וששמו נמסר לה מראש על ידי משרד העלייה והקליטה.

ההנחיות אינן חלות על מי שיוצא מישראל למדינות הללו אם הוא רק שוהה בשדה התעופה בשטח של אותה מדינה לפרק זמן של עד 12 שעות.

נתב"ג | פלאש 90

פלאש 90

פנייה לוועדת חריגים לשם יציאה למדינות שהוגבלו

פנייה לוועדת חריגים ולוועדת השגות תתבצע באמצעות טופס מקוון באתרים של משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה. לפנייה יצורפו אסמכתאות ואישורים להוכחת התקיימות תנאי או צורך כאמור בתקנות.

ועדת חריגים או ועדת השגות תוכל לדרוש ממגיש בקשה הצגת אישורים או מסמכים נוספים להוכחת האמור בפנייתו ולצורך הכרעה בפנייה.

הנחיות לכל היוצאים מישראל

תנאים ליציאה מישראל – לקראת היציאה מישראל, על כל נוסע להצטייד במסמכים הבאים ולהציגם במעבר הגבול:

• הצהרת נוסע יוצא מישראל שניתן למלא באתר משרד הבריאות. למילוי ההצהרה היכנסו לקישור הזה. את הצהרת הנוסע יש למלא בהתאם להנחיית משרד הבריאות עד 24 שעות לפני היציאה מישראל.

• כל היוצאים מישראל ששהו בארץ מעל 72 שעות, למעט בעלי תעודת החלמה או תעודת חיסון בתוקף, נדרשים להציג תוצאה שלילית בבדיקת קורונה, שבוצעה במהלך 72 השעות לפני היציאה מישראל. מומלץ לבצע את הבדיקה במכון פרטי המאושר על ידי משרד הבריאות.

בנוסף לתנאים שפורטו, יש לעמוד בתנאים הבאים:

• הנוסע אינו חולה.

• ב-14 הימים שקדמו לטיסה לא היו לנוסע תסמינים (למעט מי שקיבל תוצאה שלילית בבדיקת קורונה).

• הנוסע לא היה במגע הדוק עם חולה מאומת, למעט אם מדובר במחלימים או מתחסנים, במהלך 14 הימים האחרונים. מי שהיה במגע עם חולה מאומת, יכול לעלות לטיסה לאחר שסיים בידוד של 10 ימים וקיבל תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה שבוצעו בהפרש של 24 שעות לפחות כשהבדיקה השנייה בוצעה ביום ה-9 לבידוד.

• הנוסע לא שהה באותו מקום מגורים עם אדם החייב בבידוד ואם שהה – נהג לפי המלצות משרד הבריאות לבידוד בית. הוראה זו אינה חלה על מחוסנים ומחלימים.

• נוסע שמחזיק בתעודת חיסון או תעודת החלמה בתקוף מישראל שהיה במגע עם חולה מאומת או ששהה באותו מקום מגורים עם אדם החייב בבידוד.

שימו לב: חשוב לבדוק מול מדינת היעד את מדיניות הכניסה שלה – האם היא מאפשרת כניסת תיירים והאם היא דורשת בידוד או בדיקת קורונה. ניתן לבדוק זאת מול שגרירות המדינה בישראל, סוכן הנסיעות, חברת התיירות או משרד הבריאות של מדינת היעד. אם יש צורך בבדיקה היא תתבצע במכון פרטי בלבד עקב הצורך בהצגת תוצאות בדיקה באנגלית.

הנחיות לזמן השהייה בנתב"ג ובמהלך טיסה או הפלגה מישראל

• יש לעטות מסכה באופן המכסה את האף והפה מרגע הכניסה למעבר הגבול (מגיל 7 ומעלה), ובמהלך טיסה או הפלגה (מגיל 6 ומעלה).

• יש לשמור על מרחק של 2 מטרים בין אנשים שאינם גרים באותו בית.

• יש להקפיד על היגיינה אישית כולל שטיפת ידיים ושימוש באמצעים לחיטוי הידיים.

הנחיות לנכנסים לישראל

חובת בידוד לנכנסים לישראל – כל הנכנסים לישראל מחויבים לשהות בבידוד ביתי, למעט בעלי תעודת חיסון או תעודת החלמה בתוקף מישראל.

שימו לב: מיום שני, 3.5.2021, חלה חובת בידוד גם על בעלי תעודת חיסון או החלמה בתוקף, ששהו במהלך 14 הימים שקדמו לכניסתם לישראל באחת מהמדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה. הנחיה זו אינה חלה על מי ששהה עד 12 שעות אך ורק בשטח שדה תעופה של אותה מדינה.

תושבי חוץ ממדינות אלו נדרשים שהות בבידוד במלונית מטעם המדינה.

כמו-כן, מי שאינו יכול לקיים את הבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות, יעבור בצורה עצמאית משדה התעופה למלונית בידוד, ללא שימוש בתחבורה ציבורית (למעט מונית).

יש לשהות בבידוד למשך 14 ימים. ניתן לקצר את משך הבידוד ל-10 ימים בקבלת תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה – הבדיקה הראשונה תתבצע עם הכניסה לישראל והבדיקה השנייה ביום ה-9 לבידוד.

התנאים לכניסה לישראל

• יש להציג במעבר הגבול הצהרת בריאות לנוסע נכנס המצויה באתר משרד הבריאות. יש למלא את ההצהרה עד 24 שעות לפני היציאה מהמדינה האחרת לישראל. למילוי ההצהרה היכנסו לקישור הזה.

• נוסע נכנס ששהה מחוץ לישראל מעל 72 שעות, אזרחים זרים ואיש צוות שאמור לשהות בישראל מעל 72 שעות בישראל, נדרשים להציג תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני היציאה מהמדינה האחרת והכניסה לישראל, כולל בעלי תעודת החלמה או תעודת חיסון בתוקף. יש לבצע את הבדיקה במכון פרטי. ניתן להגיש בקשה להיכנס ללא בדיקה בקישור הזה.

• כל המגיעים לישראל נדרשים לבצע בדיקת קורונה נוספת לאחר הכניסה לישראל, כולל בעלי תעודת חיסון או החלמה מישראל.

• כניסת זרים תתאפשר רק באישור מקדים מרשות האוכלוסין וההגירה או ממשרד החוץ ובכפוף להצעת ביטוח בריאות כולל סעיף המכסה מקרה תחלואה בקורונה. בנוסף, אזרחים זרים הנכנסים לישראל, גם מחלימים או מחוסנים, מחויבים לשהות בבידוד ולבצע בדיקות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. למידע המלא על מדיניות הכניסה של זרים לישראל ולפירוט הקריטריונים המאפשרים קבלת אישור כניסה יש להיכנס לקישור הזה.

נתב"ג | צילום: פלאש 90

פלאש 90

בנוסף לתנאים שפורטו, כדי לעלות על טיסה לישראל, יש לעמוד גם בתנאים הבאים:

• הנוסע אינו חולה.

• ב-14 הימים שקדמו לטיסה לא היו לנוסע תסמינים (למעט מי שקיבל תוצאה שלילית בבדיקת קורונה).

• הנוסע לא היה במגע הדוק עם חולה מאומת, למעט אם מדובר במחלימים או מתחסנים, במהלך 14 הימים האחרונים. מי שהיה במגע עם חולה מאומת, יכול לעלות לטיסה לאחר שסיים בידוד של 10 ימים וקיבל תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה שבוצעו בהפרש של 24 שעות לפחות כשהבדיקה השנייה בוצעה ביום ה-9 לבידוד.

• הנוסע לא שהה באותו מקום מגורים עם אדם החייב בבידוד ואם שהה – נהג לפי המלצות משרד הבריאות לבידוד בית. הוראה זו אינה חלה על מחוסנים ומחלימים.

טיסות המשך

נוסעים המגיעים לישראל באמצעות טיסת המשך ושהו בחו"ל מעל 72 שעות, נדרשים לבצע בדיקת קורונה בתוך 72 שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן של הטיסה הראשונה ובלבד שזמן ההמתנה בין הטיסה הראשונה לבין הטיסה שנוחתת בישראל קצר מ-24 שעות.

מחלימים ומחוסנים שחלו או חוסנו בחו"ל

מי שחלו והחלימו או שחוסנו בחו"ל, נדרשים לשהות בבידוד עם ההגעה לארץ. מי שאינם מגיעים מאוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה, יכולים לבקש פטור מבידוד בהתאם לנוהל הבא:

• יש לבצע בדיקה סרולוגית (נוגדים) בישראל באחת המעבדות המוכרות על ידי משרד הבריאות. שימו לב: יש להמתין לפחות 10 ימים בין קבלת תוצאה חיובית לקורונה לבין ביצוע הבדיקה הסרולוגית.

• עם קבלת תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית, יש למלא טופס מקוון לבקשה ליציאה חריגה במהלך בידוד. יש לצרף לטופס את התיעוד על תוצאת הבדיקה הסרולוגית שבוצעה בארץ ותיעוד על בדיקת קורונה או בדיקה סרולוגית שבוצעו בחו"ל, או אישור רשמי על קבלת חיסון בחו"ל.

זרים המפתחים תסמינים במהלך השהות בישראל

נוסעים זרים המפתחים תסמינים במהלך השהות בישראל נדרשים ליצור קשר עם מוקד מד"א בטלפון 101 או עם מוקד קול הבריאות בטלפון 5400* לצורך קבלת הנחיות.



0 תגובות