ניסוי מוצלח ב"כיפת ברזל": המערכת יירטה מטח של טילים, רקטות וכטבמי"ם

    קובי פינקלר No Comments on ניסוי מוצלח ב"כיפת ברזל": המערכת יירטה מטח של טילים, רקטות וכטבמי"ם

    הדור הבא של "כיפת ברזל": בניסוי מוצלח של המערכת בדרום הארץ, הצליחה המערכת להתמודד עם מטח רב של טילים, רקטות וכטבמי"ם | תיעוד

    9:01
    26.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה מתחילת המלחמה: יהודים התפללו בקבר יוסף

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגנה רחבה יותר. קפיצת מדרגה נוספת ביכולות מערכת "כיפת ברזל": מינהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מתקדמת במערכת הנשק "כיפת ברזל".

    מינהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת "רפאל" השלימו בהצלחה בתוך מספר חודשים סדרת ניסויים שלישית במערכת "כיפת ברזל", שהוכיחה את קפיצת המדרגה הטכנולוגית בליבת המערכת.

    במהלך הניסויים התמודדה "כיפת ברזל" בהצלחה עם תרחישים עמוסים ומורכבים ויירטה מטרות המדמות איומים קיימים ופוטנציאליים, בהם יירוט בו-זמני של מספר כטב"מים ומטחי טילים ורקטות.

    שר הביטחון בני גנץ אמר לאחר הניסוי המוצלח: "העליונות הטכנולוגית הישראלית שמספקות התעשיות באמצעות כיפת ברזל ומערך ההגנה הרב שכבתי, היא אבן יסוד במערך ההגנה שלנו ובביטחון ישראל".

    גנץ הבהיר כי מול "איומים משתנים ומגוונים של אויבינו, המערכות החדשות וקפיצות המדרגה שנעשו בהן, מאפשרות לדרג המדיני והמבצעי מרחב תמרון מבצעי, שהוא קריטי לביטחון המדינה".

    סדרת הניסויים מצטרפת לשתי סדרות קודמות, שבהן הודגמו בהצלחה יכולות משמעותיות נוספות לחיל הים ולחיל האוויר.

    הסדרה נערכה בשדה ניסויים בדרום הארץ, בהשתתפות לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. מערכת "כיפת ברזל" בתצורתה החדשה עתידה להיקלט מבצעית בחיל האוויר ולחזק את מערך ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים של מדינת ישראל.

    את פיתוחה של מערכת הנשק "כיפת ברזל" מוביל משרד הביטחון באמצעות מינהלת חומה שבמפא"ת. חברת רפאל הינה המפתחת של מערכת הנשק.

    חטיבת אלתא של התעשייה האווירית פיתחה את מכ"ם ה-MMR . חברת אמפרסט פיתחה את מערכת השליטה והבקרה.

    ראש מנהלת חומה במפא"ת, משה פתאל אמר: "30 שנה לאחר מלחמת המפרץ, שבעקבותיה הוקמה מנהלת חומה ו-10 שנים לאחר היירוט המבצעי הראשון של מערכת כיפת ברזל, אנחנו משלימים היום קפיצת מדרגה טכנולוגית ביכולות המערכת".

    עוד הוסיף, "ב-3 סדרות ניסויים בתוך חודשים ספורים, הקפצנו את יכולות מערכת כיפת ברזל אל הדור הבא של האיומים: מטחי טילים ורקטות מורכבים, עמוסים ואתגריים, מקבצים של כלי טייס בלתי מאויישים ועוד".

    לדבריו, "מערכת כיפת ברזל בתצורה החדשה עתידה להיקלט מבצעית בחיל האוויר ולחזק עוד יותר את מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל".

    סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל תא״ל (מיל׳) פיני יונגמן סיפר: "רפאל יחד עם מנהלת חומה במשרד הביטחון ממשיכה לפתח את המערכת בעשור האחרון ומשפרת את הביצועים, גם טכנולוגית וגם מבצעית".

    יונגמן הוסיף, "זה עתה סיימנו סדרת ניסויים והבאנו יכולת נוספת להגנת מדינת ישראל. אנחנו לא מחכים לראות מה קורה בצד השני ואיך האויב מפתח את המערכות שלו- אנחנו מעריכים מה הולך להיות קדימה ומביאים את יכולות המערכת להקדים את האויב ואת האיומים".

     



    0 תגובות