סמוטריץ': "מטילים מס מיותר במקום לעודד שימוש במערכת של 'יד שרה"

צבי הדס No Comments on סמוטריץ': "מטילים מס מיותר במקום לעודד שימוש במערכת של 'יד שרה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "במקום לתמרץ הורים שיתקינו ברכבם את המערכת הנהדרת שיד שרה פיתחה למניעת שכחת ילדים ברכב, מטילים על על המשפחות בישראל מס מיותר בהיקף של מאות מליוני שקלים, באחת התקופות הקשות"

צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה דחתה אתמול את בקשתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לדון מחדש בתקנות, והחל מה-1/1 יוטלו קנסות על מי שלא יתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, שעלותה מאות שקלים.

לפני הדיון הופיע ח"כ סמוטריץ' בכנס בשבע, ודיבר על המס הכבד בהיקף של מאות מיליוני שקלים שתטיל הממשלה על הציבור בתקופה מורכבת, כשהמטרה של הצלת חיים לא תושג. "להציל תינוקות שנשכחים ברכב מהמוות הנורא הזה זו מטרה ראויה מאוד, רק השאלה האם זו הדרך. אני כשר תחבורה התחלתי לקדם מהלך שיעודד ויתמרץ הורים להתקין מערכות כאלו, כמו ש'יד שרה' פיתחה שעושה עבודה נהדרת".

ביד שרה השאילו עד היום ללא עלות יותר מ-6,000 התקני 'טפצפה' – חיישנים למניעת שכחת התינוק ברכב שפותחו בארגון. מדובר בחיישן שנמצא בצרור המפתחות של הרכב, שמצפצף בעוצמה אם שוכחים חלילה את התינוק ברכב. בקרב מי שהשתמשו בחיישן נרשמו 100% אחוזי הצלחה במניעת אסונות בעקבות שכחת ילדים.

לפי התקנות שאושרו בשבוע שעבר, מי שייתפס מסיע ילדים מתחת לגיל 4 כשברכבו לא מותקנת מערכת המתאימה לתקן שנקבע בתקנות צפוי לקנס של 250 שקלים ול-4 נקודות. עוד נקבע, כי התקנות יכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט 2021 אך האכיפה במתן קנסות ונקודות תחל ב-1 בינואר 2022 – על מנת לאפשר זמן היערכות. התקנות נקבעו כהוראת שעה לשנתיים, כשלאחר מכן משרד התחבורה יידרש להגיש לוועדה מחקר בנושא בטרם יבקש להאריכן.

הסרטון באדיבות כנס 'בשבע'



0 תגובות