בשני: ראה"מ יתייצב בבית המשפט בדיון השני במשפטו

    ישראל רובין No Comments on בשני: ראה"מ יתייצב בבית המשפט בדיון השני במשפטו

    משפט נתניהו: ראה"מ נתניהו ויתר הנאשמים, בני הזוג אלוביץ ונוני מוזס יתייצבו בדיון השני במשפט. נתניהו ואלוביץ' יצטרכו לאשר את התשובה לאישום שהוגשה בשמם, ולומר אם הם כופרים בו. ראש הממשלה קרא לתומכיו שלא להגיע לביהמ"ש בגלל סכנת המגיפה

    Israeli prime minister Benjamin Netanyahu is surrounded by Likud lawmakers as he gives a press statement ahead of the start of his trial at the District Court in Jerusalem. PM Netanyahu is on trial on criminal allegations of bribery, fraud and breach of trust. May 24, 2020. Photo by Yonatan Sindel/FLASH90 *** Local Caption *** ביבי הצהרה בית משפט מחוזי משפט נתניהו
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (שני) בשעה 09:00 בבוקר יקיים בית המשפט המחוזי בירושלים, דיון נוסף במשפטו של ראש הממשלה נתניהו בתיקי האלפים, לאחר שנדחה בגלל הסגר. הדיון יעסוק בתשובה לאישום, וצוותי ההגנה יוסיפו בעל פה על התשובות שהוגשו בכתב לפני מספר שבועות.

    ראש הממשלה נתניהו ויתר הנאשמים, בני הזוג אלוביץ ונוני מוזס יאלצו להתייצב לדיון. הם אמורים לאשר את התשובה לאישום שהוגשה בשמם.

    ראש הממשלה קרא לקהל תומכיו הגדול שצפוי להגיע בכדי לחזקו במשפט, לא להגיע בשל סכנת מגיפת הקורונה. והודה להם על תמיכתם בו.

    מיד לאחר הדיון בתשובה לאישום יתקיים דיון נוסף, שיעסוק בבקשות של צוותי ההגנה בנוגע לחומרי החקירה, בקשות צוות ההגנה למחוק סעיפים מכתב האישום עליהם לטענתם ראש הממשלה לא נחקר, אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה ובנספח א' לכתב האישום. בחלק זה של הדיון לא תידרש נוכחותם של הנאשמים.

    בדיון יקבעו השופטים גם מתי יחל שלב ההוכחות במשפט ולאלו דיונים יאלץ ראש הממשלה להתייצב. נזכיר, כי שלב זה של המשפט אמור להתקיים שלושה ימים בשבוע. צוותי ההגנה מעוניינים כמובן לדחות ככל האפשר את השלב המדובר. מנגד, בפרקליטות דורשים ששלב ההוכחות יחל מיידית, תוך נימוק כי בשלב הבאת הראיות וליבון הטענות תתברר האמת ותנתן האפשרות להגנה לחקור את עדי התביעה.

    את המדינה ייצגו בדיון זה עורכת הדין ליאת בן-ארי, יהודית תירוש, אמיר טבנקין ואסף עיסוק – שיעסקו בתיק 4000. עורכי הדין קרן צבירן והדר וינשטיין ייצגו את המדינה בתיקים 1000 ו-2000.

    כזכור, לפני מספר שבועות הגיש ראש הממשלה נתניהו, כמו גם יתר הנאשמים את תשובתו לאישומים.

    בתיק 4000 טוען ראש הממשלה באמצעות סנגוריו, כי מרבית הפניות ל"וואלה" היו עבודת דוברות שגרתית ורגילה.

    בעניין "תיק 2000" טענו כי קיימת הסכמה חד משמעית על כך שראש הממשלה לא קיבל דבר, והטענה נגדו היא שלא סירב להצעתו של נוני מוזס מספיק מהר. לעטנתם "אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל. זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בדין הישראלי ושאין לה תקדים".

    בעניין "תיק 1000" הצביעו הפרקליטים על יחסי החברות הקרובים בין רוה"מ למילצ'ן, כולל בתקופה שבה רוה"מ היה מחוץ לזירה הפוליטית ואף ציינו כי היועץ המשפטי לממשלה עצמו קבע, בעניין רות דוד, שקבלת מתנות בין חברים היא מותרת ושם היא דווקא היוותה 'אינדיקציה לחברות העמוקה'.



    0 תגובות