הקבינט המדיני על ביה"ד בהאג: "גוף פוליטי המוּנע מיסודות אנטישמיים"

איתי גדסי No Comments on הקבינט המדיני על ביה"ד בהאג: "גוף פוליטי המוּנע מיסודות אנטישמיים"

הקבינט מדיני ביטחוני תקף בחריפות את ההחלטה של ביה"ד בהאג לפתוח בחקירה כנגד ישראל בגין חשד לביצוע פשעי מלחמה במלחמה בארגוני הטרור. מהקבינט נמסר: "בעוד שהוא מאפשר לחקור את ישראל, ביה"ד עוצם עין מפשעי המלחמה האיומים שמבצעות דיקטטורות כמו איראן וסוריה"

Israeli prime minister Benjamin Netanyahu and Alternate Prime Minister and Minister of Defense Benny Gantz at the weekly cabinet meeting, at the Ministry of Foreign Affairs in Jerusalem on June 21, 2020. Photo by Marc Israel Sellem/POOL *** Local Caption *** ????? ????? ??? ?????? ?????? ?????? ???? ??? ??? ?? ???????
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יממה לאחר החלטת בין הדין הבינלאומי בהאג על הסכמה לפתיחת חקירה כנגד ישראל על ביצוע פשעי מלחמה במערה נגד ארגוני הטרור, הקבינט המדיני-ביטחוני מוציא הודעת דינוי להחלטה המבישה ודוחה את ההחלטה השערוריית: "הקבינט קובע שלבית הדין אין שום סמכות לקבל החלטה כזאת. ישראל אינה חברה בבית הדין הבינלאומי ולרשות הפלסטינית אין סטטוס של מדינה".

עוד נמסר כי ייעודו של ביה"ד סטה מהמסלול לחלוטין, "ביה"ד הבינלאומי הוקם כדי למנוע זוועות כדוגמת אלה שביצעו הנאצים נגד העם היהודי. במקום זאת הוא רודף את מדינתו של העם היהודי".

"בעוד שהוא מאפשר לחקור את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזה"ת המחויבת לשלטון החוק, בית הדין עוצם עין מפשעי המלחמה האיומים שמבצעות דיקטטורות חשוכות כמו איראן וסוריה חדשות לבקרים" ביקרו בקבינט את צביעות בית הדין.

עוד נמסר כי "הטענה שכשיהודים חיים במולדתם ובבירתם ירושלים זהו פשע מלחמה היא שערורייתית. גם הטענה שצה"ל, שאין צבא מוסרי ממנו, מבצע פשעי מלחמה כשהוא מגן עלינו מפני טרוריסטים שמשגרים טילים על ערינו – היא שערורייתית לא פחות".

בסיום ההודעה נכתב: "החלטת השופטים חושפת את ביה"ד כגוף פוליטי הניצב בשורה אחת עם ארגונים בינ"ל המוּנעים מתוך יסודות אנטישמיים".

לכן, "ועדת השרים הטילה על הגורמים הרלוונטיים לנקוט בצעדים הנדרשים לשמירה על האינטרסים של המדינה ולהגנה על אזרחיה וחייליה".



0 תגובות