גו ביידן הושבע לנשיא ה-46 של ארה"ב: "יום של היסטוריה והתחדשות"

    שלמה ריזל No Comments on גו ביידן הושבע לנשיא ה-46 של ארה"ב: "יום של היסטוריה והתחדשות"
    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן הושבע על גבעת הקפיטול והפך להיות נשיא ארה"ב ה-46. הנשיא ביידן עלה לנאום לאחר ההשבעה ואמר: "יום של היסטוריה ותקווה של התחדשות. היום אנחנו חוגגים את הניצחון לא של מועמד, אלא של סוגיה. קול העם נשמע, וקול העם נענה. למדנו שוב שהדמוקרטיה יקרה, הדמוקרטיה שברירית, ובשעה הזו, חברים, הדמוקרטיה ניצחה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר ברכה  מיוחדת לנשיא ביידן ואמר: "ברכות לנשיא ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא קמלה האריס על השבעתכם ההיסטורית".

    נתניהו הוסיף, "הנשיא ביידן, יש בינינו ידידות אישית חמה במשך עשרות רבות של שנים. אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארצות הברית לישראל, להמשיך ולהרחיב את השלום בין ישראל לעולם הערבי ולהתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני".

    בסיום ברכתו איחל נתניהו, "אני מאחל לכם הצלחה רבה. אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה. אלוהים יברך את ישראל".

    גם נשיא המדינה רובי ריבלין שיגר איגרת ברכה לנשיא ג'ו ביידן וכתב: "אני שמח לברך אותך על השבעתך כנשיאה ה-46 של ארצות הברית. בשם העם בישראל, הרשה לי לאחל את מיטב הברכות לך, לסגנית הנשיא האריס, לבני משפחותיכם, ולכל העם האמריקני ביום חשוב זה. היום, אתם מתחילים את כהונתכם כמנהיגי העולם החופשי, לאחר שנבחרתם על ידי הדמוקרטיה הגדולה בעולם, מי ייתן ומאמציכם יוכתרו כהצלחה".

    עוד כתב הנשיא ריבלין: "אדוני הנשיא, לעיתים המובן מאליו טוב שיאמר – לארצות הברית אין בת ברית גדולה ממדינת ישראל ולעם האמריקני אין חבר טוב מהעם בישראל. הידידות בינינו חוצה מפלגות, ונעוצה בערכים משותפים של דמוקרטיה וחופש שאנו חולקים. זו ידידות הזוכה לתמיכה איתנה של שני העמים. אין כל ספק שתחת נשיאותך ארצות הברית תמשיך להיות מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

    שר הביטחון בני גנץ כתב לאחר השבעת הנשיא ביידן: "זהו רגע ייחודי עבור ארה"ב והעולם כולו. ארה"ב וישראל במיוחד חולקות מטרות ואתגרים רבים כעת- התמודדות עם התוקפנות האזורית של איראן ושאיפותיה הגרעיניות, מאבק בארגוני טרור וכוחות שחותרים תחת היציבות האזורית, הרחבת תהליכי הנורמליזציה ומציאת פתרון לסכסוך הישראלי- פלסטיני".

    גנץ הוסיף, "אני מצפה לעבוד עם ממשל ביידן וידידיי בפנטגון בכדי להתמודד עם האתגרים האלו. אני בטוח שהברית החזקה ביננו והמחויבות ההדדית בין המדינות יסייעו לקידום הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו, יהפכו את המזרח התיכון ליציב יותר, ואת העולם לשקט ובטוח".



    0 תגובות