הדאגה בבית הלבן: כיצד ישראל תתמודד עם המתקפה

    חדשות קול חי No Comments on הדאגה בבית הלבן: כיצד ישראל תתמודד עם המתקפה

    הנשיא ביידן עקב בדאגה אחר המתקפה האיראנית: הבוקר דווח כי בשעת המתקפה התכנסו בכירי מערכת הביטחון האמריקאית בחדר המצב בבית הלבן יחד עם הנשיא ביידן, משם עקבו בדאגה אחר הנעשה בישראל. "סיכויי ההצלחה של מערכות ההגנה", אמר בכיר בממשל ביידן בחדר המצב באותו יום, "לא היו ברורות עד שהכל נגמר"

    צילום: ללא קרדיט
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבוע לאחר המתקפה האיראנית על ישראל: הבוקר נחשף ב'וול סטריט ג'ורנל' האמריקאי מהנעשה בבית הלבן בשעת המתקפה. ע"פ הדיווח, הנשיא ביידן וצוות הביטחון הלאומי שלו צפו בדאגה גוברת במוניטורים בחדר המצב של הבית הלבן שהראו 30, אחר כך 60, ואחר כך יותר מ-100 טילים בליסטיים איראניים זורמים לעבר ישראל. ההערכה בארצות הברית הייתה שכוחות ההגנה הישראלים יוכלו להתמודד עם 50 טילים בליסטיים, אך הם לא ידעו מה יקרה במצב של יותר מ-100.

    "סיכויי ההצלחה של מערכות ההגנה", אמר בכיר בממשל ביידן בחדר המצב באותו יום, "לא היו ברורות עד שהכל נגמר".

    עוד דווח כי גם אפילו כשהם צפו באיראן מוציאה טילים מהמחסנים ומעלה אותם על משגרים, היקף תכנית התקיפה של איראן לא הייתה ברורה מיד לסוכנויות הביון האמריקאיות. כמה דיווחים מודיעיניים חזו שאיראן עשויה להתמקד רק במתקנים דיפלומטיים ישראלים או באתרים אחרים מחוץ לישראל.

    כזכור, ביום שישי לפנות בוקר הותקפו מספר אתרים באיראן, עד כה ישראל לא לקחה אחריות רשמית לפעולה אך גורמים בארה"ב אישרו כי זו אכן התגובה הישראלית למתקפה. באיראן בחרו להתעלם מהאירוע ולהכחיש את הנזקים. לפי שעה, נדמה שהאיום המידי מצד איראן הוסר ולא צפויה מתקפה נוספת בקרוב.



    0 תגובות