הילולת הרש"ש: בעקבות סכנת המגיפה לא תתקיים השנה העלייה הקבועה לציון

    ישראל בן צבי No Comments on הילולת הרש"ש: בעקבות סכנת המגיפה לא תתקיים השנה העלייה הקבועה לציון

    מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל אמר: "כי אני קורא לציבור שלא לנסות להגיע לציון הקדוש ביום ההילולא. משטרת ישראל  תאכוף את ההוראות ולמנוע חלילה התקהלויות מסכנות חיים"

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי שנה ביום ההילולא של הרש"ש, אלפי יהודים עולים לשפוך שיח בציון הקדוש של הרש"ש בהר הזיתים. אולם השנה בשל מגיפת הקורונה, לא תתקיים ההילולא בציון הקדוש.

    המקובלים שהיו מקיימים את המנין הגדול של תיקון הרש"ש ביום ההילולא בציון הקדוש, יקיימו אתו השנה בשל המגבלות, כל אחד ואחד במקום תפילתו.

    על פי המסופר הרש"ש עבד כשמש בית כנסת בישיבת המקובלים בית א-ל אצל ראש הישיבה – הרב גדליה חיון, שם התגלתה חכמתו וידיעותיו בתורה. עד שראש הישיבה לקח אותו לחתן לביתו.

    לאחר פטירת חותנו הוא עמד בראש הישיבה שבה למדו צדיקים וקדושים בחבורה שנקראה "חברת אהבת שלום"‏ ובין התלמידים שלמדו ממנו תורה באותה חבורה היו החיד"א,‏ הרב יום טוב אלגאזי‏, ר' חיים דילרוזה‏  ור' אברהם גרשון מקיטוב גיס הבעל שם טוב‏ תלמידים אלה היו כמעט בני גילו של הרש"ש‏ אך החשיבו את הרש"ש לרבם.

    הרש"ש חיבר סידור תפילה מיוחד שנפוץ ברחבי העולם היהודי, ומשמש עד היום סידור תפילה למקובלים.  תפילותיו של הרש"ש היו ספוגות באהבת ארץ ישראל. הרש"ש חיבר תפילה‏ בה מתאר ברגש רב את השכינה כאבה וצערה, ובה מבקש שלא יצא מארץ ישראל לחוץ לארץ וכן שלא יצא מירושלים לחוץ לירושלים.

    מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "עת צרה ליעקב וממנה יוושע. למרות שרבים מבקשים דווקא בימים אלו של המגיפה להתפלל בציון הקדוש. ברור לנו כפי הוראת גדולי ישראל, שהתפילות יתקבלו אם נשמור על הוראות הבריאות. אני קורא לציבור שלא לנסות להגיע לציון הקדוש ביום ההילולא. משטרת ישראל  תאכוף את ההוראות ולמנוע חלילה התקהלויות מסכנות חיים".



    0 תגובות