52% מהישראלים סבורים: ביידן לא יצליח לקדם את השלום במזה"ת

    שלמה ריזל 1 Comment on 52% מהישראלים סבורים: ביידן לא יצליח לקדם את השלום במזה"ת

    סקר המכון למחקרי ביטחון לאומי: 52% מהישראלים סבורים כי הנשיא ביידן לא יצליח לקדם את תהליך השלום; 49% סבורים שישראל תתמודד היטב גם עם צמצום התמיכה האמריקאית בה; הישראלים מסמנים את איראן גרעינית כאיום המשמעותי ביותר

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערב השבעת הנשיא ביידן: ממחקר מקיף חדש של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS שבאוניברסיטת תל אביב, עולה כי 52% מהישראלים סבורים כי הנשיא החדש לא יצליח לקדם באופן משמעותי את תהליך השלום; 49% סבורים שישראל תתמודד היטב גם עם צמצום התמיכה האמריקאית בה; הישראלים מסמנים את איראן גרעינית כאיום המשמעותי ביותר ותומכים בפעילות נגדה אך בעדיפות בתיאום עם ארה"ב; רוב הציבור תומך בהמשך ואף הגברת הפעילות הצבאית בחזית הצפון.

    המחקר המקיף החדש הוא חלק ממדד הביטחון הלאומי שערך המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS – מדובר במדגם של למעלה מ-1,000 אנשים מכלל המגזרים בישראל. המחקר מגלה עמדות מעניינות של הציבור הישראלי במגוון סוגיות שקשורות ליחסי ישראל-ארה"ב ולמדיניות הרצויה באזור. את המחקר ניהלה ד"ר ציפי ישראלי מה INSS.

    רוב הציבור תומך בפתרון שתי המדינות אך סקפטי בנוגע ליכולת ממשל ביידן להביא לפריצת דרך מדינית

    בתשובה לשאלה האם הנשיא ביידן יוכל לקדם באופן משמעותי את תהליך השלום עם הפלסטינים – 30% מהישראלים חושבים שכן בעוד 52% חושבים שלא ו- 18% השיבו שלא יודעים. 51% מהישראלים חושבים שפתרון שתי המדינות אינו בר השגה בעתיד הנראה לעין, 35% חושבים שהוא אפשרי בעתיד הרחוק בלבד ורק 6% חושבים שהוא בר השגה בעתיד הקרוב. יחד עם זאת, רוב הציבור הישראלי עדיין תומך בפתרון שתי המדינות – 58% מהציבור הישראלי תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים בעוד 42% מתנגדים לו.

    הציבור הישראלי תומך בהמשך הפעלת כוח בצפון ובפעילות נגד איראן, בעדיפות בתיאום עם ארה"ב

    באשר לנושאי מדיניות במזרח התיכון – רוב הציבור הישראלי חושב שאיראן גרעינית הוא האיום המשמעותי ביותר הניצב בפני ישראל ותומך בפעילות נגדה בתגובה להתקדמותה בתכנית הגרעין. יחד עם זאת, רבים בציבור מתנים זאת בשיתוף פעולה עם ארה"ב. 26% מהישראלים השיבו כי אם איראן תחדש את פעילותה הגרעינית, על ישראל לפתוח במתקפה צבאית על אתרי הגרעין שלה אך רק בתיאום עם ארה"ב. 20% מעדיפים שישראל תלחץ על ארה"ב להשיג הסכם גרעין משופר עם טהרן. רק 16% תומכים במתקפה צבאית ישראלית ללא תיאום עם ארה"ב.

    באשר לחזית הצפון, הציבור הישראלי תומך בפעילות צבאית ישירה נגד האיראנים בסוריה ובלבנון. בתשובה לשאלה מה צריכה להיות תגובת ישראל לפרויקט דיוק הטילים של איראן וחזבאללה, 37% תומכים בפגיעה ישירה בכוחות האיראניים שאחראיים לפרויקט הטילים המדויקים בסוריה ובלבנון, 19% תומכים אף בתקיפת תשתית ייצור הטילים בלבנון גם במחיר של אפשרות התדרדרות למלחמה, 17% מעדיפים שישראל תחזק את יכולות ההגנה שלה ו-14% חושבים שיש לחתור להסדר עם לבנון בתיווך גורמים בינ"ל להפסקת ייצור הטילים המדויקים.



    1 תגובות

    מיין תגובות