היום: ביידן יושבע לנשיא

    שלמה ריזל 1 Comment on היום: ביידן יושבע לנשיא

    נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן יושבע היום אחה"צ לנשיא ה-46 בטקס שיערך תחת אבטחה כבדה וללא קהל | טראמפ נפרד אמש: "לקחתי את הדרכים הקשות ואת הבחירות הקשות"

    ג'ו ביידן צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשלמות ההכנות בוושינגטון לטקס השבעת הנשיא הנכנס ג'ו ביידן תחת אבטחה כבדה וללא קהל, ובהיעדרו של הנשיא היוצא טראמפ.

    היום (רביעי) בשעה 18:30 (שעון ישראל) יחל טקס ההשבעה של ג'ו ביידן בשירת ההמנון הלאומי, בתפילה ובמופע. ב-19:00 יושבע ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב ה-46 ויישא נאום ראשון.

    ההשבעה תסמן את תחילת הקדנציה בת ארבע השנים של ביידן כנשיא ושל קמלה האריס כסגנית הנשיא. טקס ההשבעה ייערך בחזית המערבית של בניין הקפיטול ששוכן בוושינגטון הבירה, האירוע צפוי להיות ההשבעה הנשיאותית ה-59 במספר.

    ההשבעה תסמן את שיאו הרשמי של תהליך העברת הנשיאות מהנשיא המכהן דונלד טראמפ לנשיא הנבחר, ג'ו ביידן אשר זכה בבחירות לנשיאות שנערכו ב-3 בנובמבר 2020, ביידן הוכרז כנשיא הנבחר ארבעה ימים לאחר מכן ב-7 בנובמבר 2020.

    ביידן ועמיתתו למרוץ, קמלה האריס, נבחרו באופן רשמי בהצבעת חבר האלקטורים שנערכה ב-14 בדצמבר 2020. עם השבעתו, ביידן יהפוך לנשיא המבוגר ביותר ויכנס לתפקיד זה כאשר הוא בן 78, הוא יהפוך גם לנשיא הקתולי השני (הראשון היה ג'ון פיצג'רלד קנדי), האריס לעומת זאת תהפוך לאישה הראשונה בתפקיד סגנית הנשיאה והאפרו-אמריקאית הראשונה שתכהן בתפקיד זה.

    כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי הנשיא החדש מתכוון להתמקד בתחילת כהונתו במאבק במגפת הקורונה לאחר שביידן השתתף אתמול בטקס לזכר 400,000 אזרחים אמריקנים שמתו מסיבוכי הנגיף.

    אמש נשא טראמפ נאום פרידה מהבית הלבן. "לפני ארבע שנים פתחנו במאמץ לאומי גדול לבנות מחדש את מדינתנו, לחדש את רוחה ולהשיב את נאמנותה של ממשלה זו לאזרחיה. עשינו את מה שבאנו לעשות – וכל כך יותר", אמר הנשיא היוצא.

    "אל תאבדו את כבודנו מול העולם", הפציר טראמפ בנשיא הנכנס ביידן וסגניתו האריס. טראמפ הזכיר גם את ישראל: "הכרנו בירושלים כעיר הבירה של ישראל, הכרנו ברמת הגולן, השגנו הסכמי שלום שאף אחד לא חשב שאפשר לעשות". "אני הנשיא היחיד שלא קידם מלחמות במהלך כהונתו", התגאה הנשיא.

    "המחויבות שלי כנשיא הייתה לעם ולמדינה, לקחתי את הדרכים הקשות ואת הבחירות הקשות, כי בשביל זה בחרתם בי. בארבע השנים נלחמתי עבורכם ועבור משפחתכם, לאמריקה חופשית".

    "עכשיו כשאני מעביר את השרביט אני רוצה להגיד לכם שאנחנו רק מתחילים, התנועה שלנו תמשיך, אני יוצא מפה בלב שמח ואומר לכם שהטוב עוד צפוי להגיע", חתם טראמפ בנימה האופטימית.

    בשעות האחרונות לכהונתו העניק הנשיא טראמפ חנינה ל-143 אנשים, ביניהם יועצו לשעבר סטיב באנון, וכן לאביאם סלע – מפעילו של יונתן פולארד בארה"ב, ושני חרדים שנידונו למאסר ארוך – אלי וינשטיין ושלום וייס.

    במקומות שונים פורסם כי הנשיא טראמפ מתכנן להקים מפלגה חדשה. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, במהלך הימים האחרונים קיים טראמפ דיונים עם מקורביו על ייסוד מפלגה חדשה בשם "מפלגת הפטריוטים", זאת כדי לשמור על השפעה פוליטית גם לאחר שיעזוב את הבית הלבן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      העיקר שיהי'ה טוב ליהודים….

      לב מלכים ושרים ביד ה'