הוחלט: ועדת החוקה תדון בתקנות הגבלת מערכת החינוך

    איתי גדסי No Comments on הוחלט: ועדת החוקה תדון בתקנות הגבלת מערכת החינוך

    ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החליטה כי ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת תדון בתקנות שאושרו אמש בממשלה-הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך | הדיון היה סוער ורווי השמצות וצעקות בין חברי הכנסת אסנת מארק, שלמה קרעי ועופר כסיף | לאחר ההצבעה ח"כ כסיף סנט בחברי הכנסת ואמר, "סמרטוטים של עבריין" ח"כ שלמה קרעי השיב לכסיף, "לך לפרלמנט הפלסטיני"

    חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
    ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכנסת דנה היום (חמישי) אחה"צ, בבקשת יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ רם שפע, לכנס בדחיפות את ועדת הכנסת כדי לקבוע שהוועדה בראשותו תדון בתקנות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

    ח"כ רם שפע טען בדיון כי הממשלה דורסת ברגל גסה את האיזונים שקבע המחוקק בין הכנסת לממשלה. לדבריו, עד היום התקנות נדונו בוועדת החינוך, התרבות והספורט.

    "מדובר בצעד חסר תקדים וניסיון לעקוף את הפיקוח הפרלמנטרי של ועדת החינוך, התרבות והספורט. הדבר מבזה את כבודה של הכנסת ואת ההליך הפרלמנטרי", אמר שפע "אני לא חושב שצריך לקצר את הסגר. אם הממשלה תתחייב שלהבא שהיא תפצל את התקנות, אני יסכים שהיום ועדת החוקה תדון בתקנות שעל סדר היום".

    מנגד, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) טען, "בעוד כמה שעות כל המדינה תיכנס לסגר מלא, ואין בתקנות אבחנה מגזרית וע"כ אין סיבה לפצל בין סוגי התקנות ולדון בהם בוועדות שונות".

    עו"ד גולדברג מהייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה אמרה כי "אנחנו במצב חסר תקדים וקטסטרופאלי, עקב תחלואה גוברת ופטירת חולים. המצב מחייב ראיה כוללת. התכלית היא מניעת התפשטות הנגיף".

    יו"ר הוועדה ח"כ גינזבורג שאל את עו"ד גולדברג האם זה נוהל שהולך להיות גם בפעמים הבאות, בהם הממשלה תמשיך לבקש שוועדת חוקה תדון בתקנות, במקום הוועדות האחרות. זו השיבה כי אין לה ידיעה מה יהיה בעתיד.

    רק ח"כ כסיף תמך בהצעה להעביר את הדיון לוועדת חינוך לעומת 10 ח"כים שתמכו בהעברה לוועדת חוקה.



    0 תגובות