קרעי לגנץ: "בטל את התקנות שנותנות כוח בלתי נתפס לשופטים"

    ישראל רובין No Comments on קרעי לגנץ: "בטל את התקנות שנותנות כוח בלתי נתפס לשופטים"

    לאחר שדווח על כוונתו של גנץ לפטר את ניסנקורן ממשרד המשפטים, ח"כ קרעי קורא לגנץ לבטל את בדר הדין האזרחי, "אסור לתת להן להיכנס לתוקף מבלי לקיים דיון משמעותי ורחב בכנסת"

    קרעי וניסנקורן בעימות במליאה צילום: דוברות הכנסת
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקנת השבים: שעות לאחר הדיווחים כי יו"ר כחול לבן השר בני גנץ מתכוון לפטר את שר המשפטים אבי ניסנקורן, עקב החלטת האחרון להצטרף למפלגה של רון חולדאי, פנה אל גנץ, חה"כ ד"ר שלמה קרעי בבקשה להקפיא או לבטל את כניסתן לתוקף של תקנות סדר הדין האזרחי.

    התקנות מעוררות המחלוקת צפויות להיכנס לתוקף ב-1.1 הקרוב עקב חתימתו של שר המשפטים ניסנקורן, בניגוד לעמדת רוב חברי ועדת החוקה של הכנסת, לשכת עורכי הדין ועוד.

    במכתבו כתב ח"כ קרעי כי: "חודשים רבים שבהם המשרד הזה שימש כקרדום פוליטי לחפור בו, של אדם אחד למען עצמו".

    קרעי הסביר כי התקנות פוגעות בציבור, "תקנות סדר הדין האזרחי, מעבר לאי חוקיותן ומעבר למהלכים הלא דמוקרטיים שעשה שר המשפטים הקודם כדי לעקוף את הכנסת ולאשרן, למרות התנגדות ועדת החוקה של הכנסת, פוגעות פגיעה קשה בציבור הישראלי".

    עוד הוסיף, "התקנות מעבירות כוח בלתי נתפס לשופטים על חשבון האזרחים ועומדות במחלוקת ציבורית עמוקה. אסור לתת להן להיכנס לתוקף מבלי לקיים דיון משמעותי ורחב בכנסת".

    קרעי סיים בדרישתו לגנץ: "אני מפציר בך, בטל או הקפא את כניסתן לתוקף של תקנות סדר הדין האזרחי לאלתר והבא את אישורן בפני הכנסת".



    0 תגובות