פיזור יזום או בגלל תקציב, ומה הסיכוי לפשרה? תמונת מצב פוליטית

    אבי רבינא No Comments on פיזור יזום או בגלל תקציב, ומה הסיכוי לפשרה? תמונת מצב פוליטית

    השבוע ימשיכו בכחול לקדם לקדם את החוק לפיזור הכנסת, כשברקע מתנהלים המגעים בדרגים המשניים לפשרה שתכלול העברת תקציב דו שנתי ודחיית הרוטציה, גנץ מצידו מתנגד ומסרב לכל הצעה

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הספירה לאחור לקראת פיזור הכנסת בקריאה ראשונה, שניה ושלישית השבוע בימי שני ורביעי נמשכת: בימים האחרונים יש נתק כמעט מוחלט בין הליכוד וכחול לבן בנוגע לפתרון למשבר התקציב, אך במעגלים שניים ושלישיים מתקיימים מגעים לפתרון המשבר ודחיית הבחירות, שעל פי הסקרים רעות לליכוד ולכחול לבן אף יותר.

    על פי ההצעה שעומדת על השולחן כרגע: יועבר תקציב דו שנתי שיאושר בתחילת שנת 2021 והרוטציה על ראשות הממשלה בין נתניהו לגנץ – תידחה למאי 2022, כהונת הממשלה תוארך ל-4 שנים ומינוי הבכירים בשירות הציבורי ייעשה בהסכמה של הצדדים לממשלה. במערכת הפוליטית מעריכים כי לפשרה יש אמנם סיכוי מעט גבוה יותר כעת, אחרי הודעת סער על הקמת מפלגתו, אך הסיכויים לכך עדיין נמוכים מאוד.

    יצויין, כי מתווה הפשרה ידרוש שינויי חקיקה וכל שינוי כזה מצריך רוב של 70. רוב כזה מוטל בספק אחרי המהלך של סער.

    הסכמה של כחול לבן למהלך תאפשר לנתניהו לצאת לבחירות בלי לקיים את הרוטציה במרץ 2021. במידה ולא יועבר תקציב, בכחול לבן צפויים לדרוש עיגון של הרוטציה בחקיקה כדי למנוע חזרה למשבר הנוכחי.

    על פי הפרסום ב'ווינט', יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר אמש בהודעה לחברי המפלגה, כי "אין ולא מתנהלים כל מגעים עם הליכוד". גנץ אף הורה לחברי המפלגה שלא לקיים מגעים שכאלו "אני המוסמך היחידה לאשר ערוץ מגעים ואין לי כל כוונה לוותר על עקרונותינו. אני לא מאשר לקדם שום יוזמה בנושא. אם פונים אליכם – אנא פנו אלי", כתב גנץ.

    נזכיר, כי גם אם בכחול לבן לא ימשיכו לקדם את הצעת החוק לפיזור לכנסת, היא תפוזר אוטומטית ב-23 לדצמבר (החודש הנוכחי), במידה ולא יעבור תקציב לשנת 2020.



    0 תגובות