אושר בקריאה טרומית: חובת השבת תשלום מקדמה לבעלי אירועים

    איתי גדסי No Comments on אושר בקריאה טרומית: חובת השבת תשלום מקדמה לבעלי אירועים

    הצעת החוק של משה גפני, יעקב מרגי והילה וזאן עברה בקריאה טרומית בכנסת, בתמיכה של 61 חברי כנסת ללא מתנגדים. על פי ההצעה בעלי אירוע ששילמו מקדמה וביטלו את האירוע בשל מגבלות הקורונה, יקבלו בתוך 3 חודשים את כספם בחזרה

    אולם אירועים. אילוסטרציה
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק החזר מקדמה בשל ביטול אירוע פרטי, לאור מגיפת הקורונה. ההצעה היא של חברי הכנסת הילה שי וזאן, יעקב מרגי ומשה גפני. 61 תמכו ללא מתנגדים.

    בהצעת החוק נכתב: מפעיל אולם אירועים שקיבל תשלום לפני ה-16.3.2020 בעד אירוע שתוכנן להתקיים לאחר מועד זה, והאירוע לא התקיים בשל מגבלות נגיף הקורונה ולא ניתן לקיימו בתוך שלושה חודשים מהמועד המקורי שנקבע לאירוע, ישיב למזמין השירות את סכום המקדמה ששולמה.

    החוק קובע כי השבת המקדמה תהיה בתוך שלושה חודשים ממועד האירוע המקורי או עד תחילת חודש אוקטובר 2020, לפי המאוחר ביניהם. לפי המוצע, מפעיל אולם אירועים רשאי להפחית מסכום ההחזר הוצאות מיוחדת שהוצאו לשם קיום האירוע בסכום שלא יעלה על 500 ₪.

    ח"כ הילה שי וזאן סיפרה: "זוג בשם עדי וענבל שילם מקדמה בסך 117 אלף שקלים, וחתונתם בוטלה בשל הקורונה והם טרם ראו שקל אחד בחזרה. לא ייתכן שצרכנים ישלמו על שירות שלא קיבלו בפועל, זה נכון שבעתיים בסכומים אסטרונומיים כאלה. אני ערה למצוקת בעלי האולמות, אך הכסף הזה לא שלכם. הוא שייך לזוגות צעירים שזקוקים לו כמו אוויר לנשימה".

    שר הרווחה איציק שמולי השיב בשם הממשלה כי "מדובר בחוק חשוב מאוד. חלק לא מבוטל מצעירי המדינה חשים שנשמטה להם הקרקע מבין הרגליים. זוגות צעירים שלמו מקדמות ושברו חסכונות והם רואים שזה יורד לטמיון. אם נוכל להשיב להם את הכסף הזה ולהקל עליהם, אנחנו מחויבים לכך. הצעת החוק הזאת תעזור לאלפי צעירים במדינת ישראל".

    ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה של הכנסת.



    0 תגובות