משפט נתניהו: ביהמ"ש ידון בטענות המקדמיות של הנאשמים

    ישראל רובין No Comments on משפט נתניהו: ביהמ"ש ידון בטענות המקדמיות של הנאשמים

    בית המשפט המחוזי בירושלים ידון הבוקר בטענותיהם המקדמיות של הנאשמים בתיקי האלפים | סנגורי ראש הממשלה טעונים כי יש לבטל את כתב האישום בשל 'הגנה מן הצדק' | בפרקליטות טוענים כי "לא נפל כל פגם בהליך"

    צילום: עמית שבי
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (ראשון) בשעה 10 יחל בבית המשפט המחוזי בירושלים, הדיון הרביעי במשפטם של ראש הממשלה נתניהו, בני הזוג אלוביץ' ומו"ל ידיעות נוני מוזס. הדיון יעסוק בטענות המקדמיות של הנאשמים. הנאשמים אינם מחוייבים להתייצב לדיון בשלב זה.

    פרקליטי רה"מ: חומרי החקירה חושפים ביצוע מעשים חמורים המחייבים את ביטול כתב האישום

    כזכור, סנגורי ראש הממשלה טוענים כי יש לבטל את כתב האישום בשל 'הגנה מן הצדק'. לטענתם, הליך החקירות שהתקיים כנגד נתניהו, זוהם באמצעות מאות הדלפות ופעולות פסולות ובלתי חוקיות. כמו כן, הם טוענים כי כל כיוון חקירה שלא התיישב עם התזה המפלילה – נזנח. הם הסיקו כי החקירה לא נגעה לחשד אלא לחשוד, ו"לא נחקרה עבירה אלא הומצאה עבירה כדי להעמיד לדין את נתניהו".

    כמו כן, הם טוענים בפני ביהמ"ש, כי "לא ניתן להסביר, אלא באכיפה בררנית שזועקת לשמיים, את היעדר חקירה כלשהיא של שרים וחברי כנסת שקידמו את החוק להגבלת הפצתו של העיתון 'ישראל היום' וקיבלו בתמורה סיקור אוהד בהיקפים יוצאי דופן מהעיתון המתחרה 'ידיעות אחרונות'. איש מאלה לא נחקר כלל".

    כמו כן, טוענים סנגורי ראש הממשלה לפגמים בהליך החסינות בעניינו ובשל כך הוויתור שלו על החסינות אינו כדין.

    לטענת צוות ההגנה מדובר באכיפה בררנית מובהקת, ובכל אחת מן הפעולות הפסולות שבוצעו, ובפרט בשל משקלם המצטבר וחסר התקדים, יש בכדי להקים עילה של 'הגנה מן הצדק' ועל בית המשפט לבטל את כתב האישום.

    הפרקליטות: לא נפל כל פגם בהליך

    בפרקליטות טוענים מנגד, כי לא נפל כל פגם בהליך הגשת כתב האישום.

    באשר לטענת נתניהו בדבר פגיעה בהליך החסינות, הגיבו בפקליטות כי היא "משוללת יסוד, משהוא עצמו משך את בקשת החסינות פחות מחודש לאחר הגשתה, ובכך תם הליך בקשת החסינות".

    לעניין הטענות על מהלכי חקירה 'פסולים ואלימים', "התביעה מבהירה כי לאחר שמיעת הראיות תתברר לבית המשפט התמונה העובדתית המשקפת את האמת".

    לעניין הטענות לאכיפה בררנית פסולה, "כלל אין מקום להשוות בין עניינו לזה של מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, שאינו עובד ציבור ופעל כזרוע מבצעת של הנחיות בני הזוג אלוביץ', אך לא יזם אותן".

    יצויין, כי לבקשת ההגנה, בית המשפט יכריע בטענות רק לאחר שמיעת הראיות בשלב ההוכחות במשפט.



    0 תגובות