נתניהו בנתב"ג: "אם לא יהיה שיפור במדדים -לא נכנס לשלב השלישי"

    צבי טסלר No Comments on נתניהו בנתב"ג: "אם לא יהיה שיפור במדדים -לא נכנס לשלב השלישי"

    ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין והשרה רגב סיירו במעבדה בנתב"ג | נתניהו: "אם לא יהיה שיפור במדדים, אנחנו לא נכנס לשלב השלישי" | אדלשטיין: "אנחנו רוצים לפתוח את המשק, זה תלוי במשמעת של כולנו"

    צילום: חיים צח / לע"מ
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב, קיימו היום (שני) סיור משותף במעבדת הקורונה החדשה בנתב"ג.

    רה"מ נתניהו: "אני פה עם שר הבריאות ושרת התחבורה בביקור בשדה התעופה בן גוריון. אנחנו כאן עם מערך בדיקות חדיש, עם מעבדה חדישה שנמצאת בשדה, על מנת לאפשר בדיקות מהירות של יוצאים ונכנסים. הדבר הזה יכול לעזור לנו לחזור לשגרת תעופה טובה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר".

    "אני בהחלט מתרשם מהמאמץ הגדול שנעשה פה, ותעשו עוד יותר ועוד יותר. יותר יעיל, יותר מהר, יותר בטוח – כי אנחנו רוצים לאפשר לחבר בחזרה את ישראל לעולם. מצבנו הכללי לעומת העולם הוא טוב, אנחנו רוצים שיהיה טוב יותר, ואנחנו יודעים שאנחנו צריכים להקפיד על כל הכללים, ואני רואה שאתם עושים את זה כאן, וגם אני אעשה את זה – ככה, לחבוש מסכות תמיד".

    עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "אני רוצה להודות לפרופ' גרוטו ולכל אנשי משרד הבריאות כאן, ואנשי משרד התחבורה, ורשות שדות התעופה. אנחנו הצלחנו להוריד את התחלואה מאחת הרמות הגבוהות בעולם, אם לא הגבוהה בעולם, לאחת הרמות הנמוכות במערב, אם לא הנמוכה שבהן – ואנחנו רוצים להתמיד בזה. הצלחנו לעשות את זה כי עשינו את זה יחד. זה לא היה קל".

    "עכשיו אנחנו רוצים לצאת. יצאנו מהשלב הראשון אל השלב השני, התחלואה מתחילה לעלות, לכן אנחנו נחליט מחר או מחרתיים לגבי השלב השלישי. אם לא יהיה שיפור במדדים, אנחנו לא נכנס לשלב השלישי. אנחנו נעשה ביחד את הצעדים שיבטיחו שהתחלואה לא תעלה, כי אם התחלואה עולה היא עולה כמו מטוס או טיל שממריא לשמיים. זה הורס את הכלכלה וזה גובה מחיר עצום בחיים ובבריאות של אזרחים. לכן אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם".

    "אמר שר הבריאות דבר נכון, אף אחד לא רוצה להיות פראייר, אף אחד לא רוצה להיות קורבן של המיעוט שמפר וגורם לסבל ולכליאה של היתר. לכן אני מבקש מכולכם, גם תקפידו על המסכות וגם תדרשו מאחרים. תדרשו מאחרים. אני פה, לא כראש ממשלה – כאזרח, עכשיו ראיתי כאן מישהו, אחד האנשים, אנשים טובים, אבל המסכה הייתה קצת מתחת לאף, אמרתי לו 'תעלה אותה על האף'. תקפידו על המסכות אצלכם. תתייחסו, אין ברירה אלא להגיד זאת, לכל אדם כאילו הוא נושא אפשרי של הנגיף, ואם שניכם תהיו עם מסכות – אין מגפה, אין קורונה. זה עד כדי כך פשוט".

    השר אדלשטיין אמר: "אני מודה לחברת אומגה ובית החולים רמב"ם שתוך חודש הקימו כאן מעבדת בדיקות. המשימה שלנו היתה שמערך הבדיקות כאן לא יפגע במערך הבדיקות הלאומי לגילוי התחלואה. הם התארגנו באופן כזה שלא גורע ממערך הבדיקות בישראל. השאיפה שלנו היא להגיע למצב שהדוגמים כאן לא יספיקו לעשות את העבודה".

    "איך עושים? מפסיקים להיות פראיירים. לא ניתן לאלה שעוברים על ההנחיות לקבוע לנו שהתחלואה תחזור. אנחנו נוהגים בזהירות ויוצאים מהסגר בהדרגה. לצערי רואים הפרות למיניהן, במגזרים שונים, כמו פתיחות ללא אישור והתקהלויות אסורות. בואו ננהג בצורה רצינית על מנת שנגיע לשדה תעופה מלא, קניונים פתוחים, תרבות, ספורט, חנויות. אפשר לעשות את כל זה רק יחד".

    "אני מודה לאנשי משרד הבריאות שפעלו כדי שהמעבדה תוכל לעבוד מהר. ומודה במיוחד לאדם שטרח לא מעט, פרופ' גרוטו שציער אותי אתמול עם הודעתו על סיום תפקידו. זאת ההזדמנות לומר תודה רבה על כל מה שעשה למען הבריאות של כולנו".



    0 תגובות