השר פרוש והרב אסמן סיירו במתחם מעוכבי הכניסה בנתב"ג

נתי קאליש No Comments on השר פרוש והרב אסמן סיירו במתחם מעוכבי הכניסה בנתב"ג

לאור הטענות שעלו על היחס לבאים מאוקראינה הגיעו רבה של אוקראינה ושר ירושלים ומסורת ישראל למתחם בכדי לבדוק את התנאים של הממתינים לתשאול בנתב"ג במתחם ממוזג עם אוכל בחינם • הרב אסמן והשר פרוש במסר משותף: "ישראל פועלת לסייע הומניטרית לאוקראינה וקשובה לבקשות מקייב. הנסיעה לאומן היא עניין דתי והומניטרי שמחזק את הקשר בין העמים וחשוב שיימשך כך"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ורבה של אוקראינה, הרב משה אסמן, סיירו במתחם בו שוהים האזרחים האוקראיניים המחכים לתשאל בכניסה לישראל, בכדי לעמוד על התנאים ולבדוק את הטענות שעלו בנושא.

הרב אסמן והשר פרוש קיימו בימים האחרונים מספר שיחות בעקבות האווירה הציבורית באוקראינה לגבי היחס בין ממשלת ישראל ואוקראינה וסיכמו לפעול יחד בכדי להעביר בציבור מסר דתי של פיוס ודאגה המוניטרית משותפת למצב.

לאור השיחה בנושא והמצוקה אותה העלה יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה, בדיונים מול הרשויות באוקראינה, החליט הרב אסמן להגיע באופן מיידי לביקור בישראל בכדי לפעול יחד לשנות את המצב, למענם של רבבות חסידי ברסלב המבקשים לנסוע לתפילות ראש השנה באומן.

במהלך הביקור בנתב"ג הציגו מנהלי מעבר הגבול את המצב לאשורו, ולפיו הפקידים מתייחסים בצורה יפה ובכבוד הראוי לאזרחי אוקראינה הבאים בשערי המדינה, ואלה הנזקקים לבדיקה מעמיקה יותר מועברים למקום ממוזג ומרווח עם שתייה ואוכל, במטרה להנעים להם את השהייה במקום.

ברשויות הישראליות מציינים כי רק 5% מהבאים מאוקראינה מסורבים כניסה, כלומר רק כ-2500 מתוך למעלה מ-47 אלף אוקראינים שהגיעו לישראל מתחילת השנה הלועזית. אנשי הגבולות מציינים כי בסירובים מדובר באנשים שהגיעו לישראל במטרה לעבוד בצורה לא חוקית.

בפגישה שהתקיימה במשרד ירושלים ומסורת ישראל, העלה רבה של אוקראינה את הבעיות ההומניטריות שקיימות כיום במדינה, ואמר לשר פרוש כי הוא מצפה מממשלת ישראל לעזור יותר לעם האוקראיני הנאנק כבר שנה וחצי תחת הלחימה הקשה.

השר פרוש, כמו גם שר החוץ אלי כהן, תמכו וחיזקו בישיבת הממשלה האחרונה את הצורך לסייע הומניטרית לפליטים מאוקראינה והדגיש כי ימשיך לפעול בנושא. הרב אסמן התחייב כי הוא יפעל בכל כוחו משקלו על מנת להקל את כניסתם של הנוסעים ל'קיבוץ' הגדול בציון רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן.

רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן: "בתום פגישתי עם הרב פרוש ביקשתי להעביר לציבור האוקראיני את המסר כי אנו מטפלים בנושא דתי והומניטרי, ועלינו אנשי הדת להיות אלו שפועלים תמיד לקירוב לבבות והורדת המתח בין העמים".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "אני מודה לרב אסמן שנרתם לסייע לנו במאמץ למען ההקלה על נסיעתם של חסידי ברסלב באומן וביקשתי שיעביר את המסר באוקראינה לפיו אנו קשובים לקושי שלהם ונמשיך לפעול למענם בדרכים הומניטריות".

יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה: "אנו מבקשים מהרשויות בישראל לנהוג כמקובל עם אזרחי אוקראינה בכדי שהרשויות באוקראינה ינהגו בהתאם עם אזרחי ישראל המבקשים לבוא להתפלל באומן בראש השנה. אני מודה להרב אסמן על פעילותו לשיפור היחס בין העמים למען הצלחת הנסיעה לציון הקדוש".



0 תגובות