במכבי נלחמים בשפעת בצל הקורונה

    עפר גדנקן No Comments on במכבי נלחמים בשפעת בצל הקורונה

    מתחם דרייב אין גדול מרווח ונגיש, הוקם במתחם 'סמי עופר' בחיפה בו יבוצעו חיסוני שפעת. המטרה: למנוע התקהלות ולשמור על בריאות החברים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות כרגע יינתן החיסון לאוכלוסיות היעד בלבד.
    במקביל מכבי פתחה בבני ברק מתחם ייעודי לחיסוני שפעת – במכבי מדגישים כי השנה יינתנו החיסונים בקביעת תור מראש בלבד על מנת למנוע התקהלויות • החיסון יינתן לקבוצות היעד בלבד – חברים בגילאי 65 ומעלה, חולים כרוניים, ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12 ונשים לפני לידה • בימים אלו, מכבי יוצרת קשר ישיר עם החברים, על מנת לזמנם להתחסן

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדי שנה תקופת השפעת מאופיינת כמאתגרת, אלא שהשנה בצל הקורונה המשימה הפכה למאתגרת מתמיד. הודות לשיתוף פעולה בין מכבי שירותי בריאות ומתחם 'סמי עופר' שברח' פנחס ואברהם רוטנברג 2 בחיפה, הוקם מתחם התחסן וסע, הראשון בישראל, המציע דרייב אין לחיסוני שפעת. זאת במטרה לשמור על אוכלוסיות בסיכון מהידבקות ולמנוע התקהלות. במסגרת הטיפול, כל חבר הזכאי לחיסון מתאם תור מראש, ומגיע עם רכבו לעמדת האחות לקבלת חיסון, ללא צורך ביציאה מהרכב. בנוסף, הוקמה עמדת המתנה מיוחדת לילדים אשר יוכלו לשהות בה במהלך ההמתנה הנדרשת לאחר החיסון. במתחם פועלות 6 עמדות וההערכה היא כי הצוות הסיעודי במקום יכול לבצע כאלף חיסונים ביום. המתחם פעיל בימים א-ה בין השעות 8:00-20:00 ובימי שישי עד השעה 14:00.

    עקב הנחיית משרד הבריאות, יינתנו החיסונים תחילה לחברים מקבוצות סיכון, אשר נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים רפואיים עקב הידבקות בשפעת. קבוצות אלה כוללות בין היתר, בני 65 ומעלה, חולים במחלות כרוניות, ילדים מגיל חצי שנה ועד 12 שנים, נשים בהריון ועובדי מערכת הבריאות.

    החיסון נגד שפעת מורכב מ-4 זנים מומתים של שפעת בהתאם להרכב שהומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי. הנגיף מדבק מאוד ומועבר דרך האוויר. על כן, מעבר לקבלת החיסון, מדגישים במכבי כי ישנה חשיבות רבה באוורור חדרים, בשטיפת ידיים ובכיסוי הפה באמצעות המרפק ולא כף היד, באם משתעלים או מתעטשים.

    ראש מחוז הצפון של מכבי, ד"ר גלית קאופמן: "תקופת הקורונה אילצה אותנו לחשוב בצורה אחרת על מנת למצוא פתרון יצירתי כיצד לחסן אלפי חברים בתקופה קצרה וללא התקהלות. בשיתוף פעולה עם מתחם 'סמי עופר' הקמנו מתחם חיסונים ראשון מסוגו שיכול לענות על הדרישות ולעמוד בכל ההנחיות. החיסון חשוב מאוד בייחוד עבור אוכלוסיות בסיכון ואני קוראת להם

    לבוא ולהתחסן בהקדם. בשל הצפי לתחלואה כפולה של קורונה ושפעת, זה חשוב השנה יותר מבכל שנה אחרת".

    מכבי פתחה בבני ברק מתחם ייעודי לחיסוני שפעת

    מכבי שירותי בריאות נמצאת בעיצומו של מבצע חיסונים ארצי לאוכלוסיות היעד. זאת בהתאם להנחיית משרד הבריאות לתעדף קבוצות אלו, בשל המחסור העולמי השנה בחיסוני השפעת. במכבי מדגישים כי השנה יינתנו החיסונים בקביעת תור מראש בלבד על מנת למנוע התקהלויות.

    החיסונים ניתנים כעת לחברים בגילאי 65 ומעלה, חולים כרוניים בכל גיל , ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12 ונשים לפני לידה. מכבי יוצרת קשר ישיר עם החברים על מנת לזמנם לחיסון. בנוסף, יתחסנו גם רופאים ואחיות – עובדי מערכת הבריאות – אשר באים במגע שוטף ויומיומי עם חברים בקבוצות סיכון.

    בבני ברק, פתחה מכבי מתחם ייעודי לחיסוני שפעת, ברחוב רבי עקיבא 86 קומה מינוס 4 , שיסייע במניעת התקהלויות וישמור על בריאות החברים – כך שהמתחסנים לא ישהו בחלל אחד עם מטופלים המגיעים למרכז הרפואי . במתחם הייעודי תתבצענה אף בדיקות דם שגרתיות, ויתקיים מעקב אחר מדדים שונים בהתאם לצורך, זאת במטרה לעקוב אחר מצבם הבריאותי השוטף של החברים.

    נוסף לכך, במשך חודשי החורף יקיים מרחב בני ברק ימי בריאות מרוכזים במרכזים רפואיים ברחבי העיר, אליהם יוזמנו החברים בקבוצות היעד הרלוונטיות. גם בימי הבריאות יינתנו חיסונים במתחם נפרד וייערך מעקב אחר המדדים הדרושים.

    ד"ר אנג'לה עירוני, ראש אגף הסיעוד והמוקדים הרפואיים במכבי: "השפעת היא מחלה מסוכנת מאוד, ועלינו לעשות מאמץ מרבי לחסן כמה שיותר אנשים הנמצאים בסיכון. כולנו תקווה כי בעקבות ההנחיות לריחוק חברתי ושמירה על היגיינה מוגברת בצל הקורונה, אנחנו נראה פחות תחלואה השנה בישראל. עם זאת, אל לנו להיות שאננים: מי שנמצאים באוכלוסיות בסיכון צריכים להתחסן לפני בוא החורף ולהגן על עצמם ככל הניתן".

    גב' דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז: "במקביל להתחסנות נגד השפעת, אני קוראת לחברים להגיע מוכנים לחורף ולבצע בדיקות סקר תקופתיות, המהוות כלי יעיל להפחתת תחלואה ומסייעות בזיהוי מוקדם למחלות קריטיות שונות. על מנת לשמור על בריאות החברים, הפרדנו את מתחמי החיסונים נגד השפעת , מהעמדות לבדיקות קורונה ומהמרכזים הרפואיים ברחבי העיר .

    ר' ברוך שטרן, מנהל מרחב בני ברק: "בבני ברק חיים כיום כ-5,000 בני גיל הזהב, וכמאה אלף ילדים בלע"ר. לאור העובדה שכל תושב שני הוא חבר מכבי – אנו מחויבים להוביל את ההיערכות לקראת החורף ולקדם את בריאות כלל תושבי העיר. כחלק מכך, נפתח מתחם החיסונים הייעודי, ומדי יום אנו פונים למאות חברים בקבוצות סיכון, ומזמנים אותם להגיע ולהתחסן. אני מאחל לכולנו חורף בריא, ורק בשורות טובות".



    0 תגובות