בכירה במשרד הבריאות הורשעה בקבלת שוחד מיבואנים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בכירה במשרד הבריאות הורשעה בקבלת שוחד מיבואנים

    במסגרת פרשת השחיתות בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות, מנהלת תחנת ההסגר בנמל אשדוד הואשמה בבית המשפט המחוזי בת"א בקבלת שוחד, הפרת אמונים וקבלת טובות הנאה

    נמל אשדוד. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב כב' השופט מרדכי לוי, הרשיע את ויקטוריה שמיט, מנהלת תחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל אשדוד לשעבר, בקבלת שוחד, הפרת אמונים וקבלת טובות הנאה במסגרת פרשת השחיתות בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות. הנאשמת הורשעה בכך שלקחה, במשך שנים ובאופן שיטתי, טובות הנאה בכסף מזומן בגובה 195,000 ₪.

    כזכור, חקירת הפרשה חשפה התנהלות חמורה שבה עובדי שירות המזון הארצי לקחו שוחד וטובות הנאה נוספות שהוגדרו כ"מתנות" מיבואנים ויועצי מזון.

    על פי כתב האישום המתוקן, בו הודתה והורשעה הנאשמת במסגרת הסדר טיעון, הנאשמת לקחה שוחד מיבואן תוספי התזונה תמיר סיטי במשך כ-10 שנים, בגובה 165,000 ₪.

    בתמורה לשוחד התבקשה הנאשמת לדאוג לשחרר את המוצרים שייבא סיטי במהירות, וכן לעכב משלוחים של המתחרים; לתעדף את הטיפול במשלוחיו; לבצע בדיקות דיגום חלקיות או כלל לא לבצע דיגום במקרים של מוצרים לא תקינים ועוד.

    הנאשמת נהגה לקחת את השוחד במזומן, בתוך מעטפות שהועברו אליה על ידי סיטי במסגרת פגישות שקיימו ביניהם מחוץ למקום עבודתה ולא בשעות העבודה המקובלות.

    בנוסף, הנאשמת הורשעה בהפרת אמונים בגין טובות הנאה שקיבלה מיועץ המזון רפי ניניו, במשך כשנה, בגובה 30,000 ₪. בתמורה קידמה הנאשמת את הטיפול בבקשות אישור הייבוא שהוגשו על ידי ניניו. הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש.

    שירות המזון הארצי הוא גוף במשרד הבריאות המשמש כסמכות העליונה לקביעת הנחיות לכל יבואני המזון, בעלי עסקי המזון, היצרנים והצרכנים במדינת ישראל. כחלק מתפקידו, מפקח השירות על המזון המיוצר בישראל ומיובא אליה.

    תחנת ההסגר בנמל אשדוד היא שלוחה של שירות המזון ואחראית על פיקוח ודגימת מוצרי המזון המיובאים לישראל ומהווה את שער הכניסה למוצרי המזון המיובאים למדינת ישראל.

    במסגרת הפרשה הוגשו על ידי עוה"ד טל פרג'ון, אלעד אשכנזי וליאור אחרק מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה חמישה כתבי אישום נגד 19 נאשמים.



    0 תגובות