מנהלי המחלקות הפנימיות: "הקורונה מחלה מקוללת הפוגעת בכולם"

    איתי גדסי No Comments on מנהלי המחלקות הפנימיות: "הקורונה מחלה מקוללת הפוגעת בכולם"

    מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים בארץ, ערכו מסיבת עיתונאים והזהירו מפני שאננות מהנגיף, לדבריהם כל אדם שני בישראל בעל מחלות רקע, הרופאים הזהירו כי בניגוד לדעה הרווחת, "באופן לא ברור ואולי מפתיע, גם אצל צעירים בלי מחלות רקע, אנחנו נוכחים במקרים של התדרדרות לא צפויה במהלך המחלה"

    חולה קורונה מפונה לביה"ח צילום: פלאש 90
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהלי מחלקות פנימיות נוספות ערכו מסיבת עיתונאים הערב (ראשון) והעבירו את המסר לציבור על הנגיף לאור נתונים סותרים המתפרסמים בנוגע למצב החולים, "זה נגיף מקולל ההשלכות הפיזיולוגיות שלו מתעתעות. קשה מאוד לצפות איך יתמודד הגוף עם המחלה. מי שמזלזל במחלה ונתלה בגרפים ובסטטיסטיקות, כאילו לכאורה הקורונה אינה מחלה נוראה, ומשווה לתחלואות אחרות – נופל בפח. חד וחלק. זו מחלה מקוללת. פוגעת בכל חלקי האוכלוסיה".

    לדברי פרופ' אליס, "יש שיצאו ממנה בזול, בלי תסמינים קשים, בלי נזקים ארוכי טווח למערכות שונות בגוף (למערכת הנשימתית, הנוירולוגית, הלבבית), אבל יש מי שיחלו ומהלך המחלה יתדרדר אצלם".

    לכן, "עדיף לא להידבק. אנחנו כאן כדי להעביר מסר. הישמרו לנפשותיכם, היזהרו. עשו כל מאמץ לא להידבק, והיעזרו לשם כך בכל אמצעי ההגנה המוכרים – מסכה, ריחוק פיזי והיגיינה, ונרחיב בהמשך".

    פרופ' אליס הבהיר כי "באופן לא ברור ואולי מפתיע, גם אצל צעירים בלי מחלות רקע, אנחנו נוכחים במקרים של התדרדרות לא צפויה במהלך המחלה. זכות ההחמרה בתסמינים, לא שמורה רק לבני הגיל השלישי, או לבעלי מחלות רקע".

    "אם כי, גם את המיתוס הזה כדאי לנפץ. אחוז ניכר מהאוכלוסייה בישראל סובל ממחלות רקע. השמנה, עישון, סוכרת, בעיות לב, מגוון תחלואות אחרות נחשבות למחלות רקע. לפחות כל אדם שני בישראל נכלל בקבוצת הסיכון".

    הצעירים סובלים מהמחלה אומר אליס, "אני מבקש שוב להבהיר. אנחנו הרופאים עדיין לא יודעים מי מהחולים שלפנינו מועד להתדרדרות במצבו. אנחנו מופתעים כל יום במחלקות לגלות שגם אנשים צעירים, לכאורה ללא שום מחלת רקע – מצבם מתדרדר. אין לנו עדיין הסבר".

    "בהיעדר תשובות, אנחנו מרוכזים במענה הרפואי הציבור לא מבין את חומרת המחלה ואת השלכותיה על הבריאות ועל החיים שלנו. יש ברחוב תחושה מוטעית שזה וירוס "פוליטי", שיש הגזמה ביחס למחלה".

    לדבריו, "צריך לזכור שהחולים, שמסתבכים, ומגיעים לאשפוז, מועדים לסערה מפחידה עם סיכון לקריסה נשימתית פתאומית, ואחריה קריסת מערכות כוללת. הציבור חייב להבין את תפקידו הקריטי, לא פחות מזה, במניעת הדבקה והגעה למצבים האלה".

    מי שזלזל שילם אומר פרופ' אליס, "קשה לראות חולים שפקפקו וזלזלו והתחכמו, שהאמינו בטעות שהכול קונספירציות וגוזמאות, מתדרדרים ומונשמים. וקשה עוד יותר לשאת את הבדידות הזו בעת מחלה כה קשה או חלילה מוות".

    מנהלי המחלקות הפנימיות אמרו כי "החלטנו להתכנס היום בכדי להעביר מסר ברור: הקורונה היא מחלה קשה. מחלה אמיתית. היא לא קשורה לפוליטיקה. היא חוצת מגזרים ועדות. אנחנו רואים את הזלזול במחלה ובמסוכנותה. את העובדה שרבים מידי סביבנו בלי מסכות מיגון, למרות שעטית מסכות מצמצמת מאוד מאוד את סכנת ההדבקה".

    עוד הוסיפו, "אנחנו רואים התקהלויות. באירועים, בחתונות, במפגשים, בתפילות של כל הדתות. אנחנו רואים גם הפגנות המוניות. אנחנו רואים ומבקשים לזעוק מתוך המחלקות , מתוך החפירות" – זה גם בידיים שלכם… וכל התפלפלות כזו או אחרת לא מועילה, ורק מזיקה".

     



    0 תגובות