המרכז הרפואי שיבא תל השומר עם הפנים לציבור החרדי

    עפר גדנקן No Comments on המרכז הרפואי שיבא תל השומר עם הפנים לציבור החרדי

    מתאמת קשרי קהילה ומלוות שירות הנותנות מענה מיידי בתוך בית החולים לכל פניה ובקשה בזמן אמת

    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המרכז הרפואי שיבא, אשר למעלה מ- 70 שנה מוביל את הרפואה בישראל, חרט על דגלו טיפול מקצועי ומסור ללא משוא פנים לכל הנזקק לכך.

    בתקופה האחרונה עם התפשטות מחלת הקורונה הגיעו פניות מהציבור המעידות על צורך בסיוע שוטף למטופלים מהמגזר החרדי בכל מחלקות בית החולים.

    "מגיפת הקורונה שהתרגשה עלינו במחצית השנה האחרונה, הציבה לנו אתגרים מורכבים בכל החזיתות", אומר פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל המרכז הרפואי שיבא. "במסגרת ההתמודדות אנו לומדים כל העת את התנהגות הנגיף ואת אופן ההתנהלות הנדרש עם מחלה זו, תוך התמודדות עם עומסים גדולים במחלקות הטיפול, עם אתגרי כח אדם ועם נהלים לא פשוטים אשר נדרשים מאיתנו. כמרכז רפואי העומד בחוד החנית של הטיפול בקורונה, ואשר היה הראשון שנתן מענה טיפולי לחולי קורונה, אנו מקיימים הערכות מצב יומיומיות ועל בסיסן קובעים את הנהלים המקצועיים המתעדכנים כל העת בהתאם לעקומת הלמידה ורמת התחלואה בארץ. מטרה אחת ויחידה עומדת כל העת לנגד עינינו: שמירה על בטיחות מקסימלית של מטופלינו, של הצוותים הרפואיים, ושל כל הבאים בשערי המרכז הרפואי שיבא".

    "בימים האחרונים בחרנו לבצע מספר צעדים אופרטיביים לטובת מטופלינו מהציבור החרדי ולצורך הנגשת והתאמת השירותים עבורם. בין השאר, עודכנו נהלי העבודה במלר"ד שיבא ובוצעו בהם שינויים משמעותיים. ראשית, המיון ה"צהוב" נסגר. משמעות הדבר היא, כי לא קיים יותר אוהל מחוץ למיון שיבא אליו הוכנסו בעבר מטופלים מערים "אדומות" שהתלוננו על סימפטומים היכולים להתאים לקורונה, ומעתה ואילך יופנו כל המטופלים למיון הכללי, מלבד חולים קשים עם סימפטומים משמעותיים שרק הם יופנו לטיפול באגף הרספרטורי במיון. בנוסף, הנחינו שמטופלים שהיו כבר חולים בקורונה והחלימו –יופנו לטיפול במיון הכללי ובמחלקות הכלליות ללא צורך בבידוד".

    "לצערנו, היו מקרים שלא זכו ליחס מיטבי בנסיבות המורכבות הללו ולאור אי הוודאות השוררת בתקופה זו. אנו מתנצלים מעומק הלב מכל מי שחש נפגע בתקופה האחרונה." אומר מר יואל הר אבן, מנהל החטיבה הבינלאומית בשיבא. "כצעד משמעותי לשיפור השירות ומניעת תקלות, מונתה הגב' נועה פקטר לתפקיד מתאמת קשרי קהילה ביחידת השירות בשיבא. הגב' פקטר שהינה בעלת ניסיון רב בתחומי הסיוע וההתנדבות תוך ממשקים עם גורמי רפואה וארגוני חסד, תסייע בהנגשת שירותי הרפואה באופן שוויוני תוך שיפור חוויית המטופלים ובני משפחותיהם, בדגש על המגזר החרדי. הגב' פקטר תעניק מענה לכל דורש ולכל פניה שתתקבל מהשטח או באופן טלפוני ואנו מזמינים את הקהל הרחב ונציגי הקהילות והארגונים העוסקים בצרכי הציבור להיעזר בה בכל צורך שוטף. אנו בטוחים כי מהלך זה ישפר באופן דרמטי את חוויית השירות של מטופלינו."

    בימים אלו מתאמת קשרי הקהילה תהיה נוכחת באופן שוטף במיון הכללי ובמחלקות החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד אחר הצהריים, כשמשעות אחה"צ ועד 23:00 בערב עומדת במלר"ד מלוות שירות ייעודית הזמינה לשירות הציבור תוך התאמה לצרכי כלל הקהילות. מתאמת קשרי הקהילה זמינה עבורכם לכל צורך בטלפון 052-6669628 ובמייל  [email protected]".

    לצד זה, וכחלק מתנופת השירות ושדרוג הפתרונות ההלכתיים עבור צרכי כלל המגזרים בשנים האחרונות, ממשיכים לפעול בהנהלת שיבא להתאמת שירותים נוספים שיושקו בקרוב. זאת לאחר שכבר במשך תקופה ממושכת המרכז הרפואי שיבא הינו המרכז הרפואי היחיד הרוכש ארוחות טעימות בכשרות בד"ץ העדה החרדית ומפעיל חדר אוכל למלווים של חולים הנאלצים לשהות במרכז הרפואי בשבתות. את האוכל ניתן לקבל בחדר אוכל ייעודי למלווים הממוקם במגדל האשפוז, והוא ניתן חינם לכל המלווים המעוניינים בכך, מכלל מחלקות בית החולים. המזון הינו טרי וטעים ומאפשר למלווים להסיר מליבם דאגה בכל הקשור לסעודות השבת.

    לצד כל הנ"ל, נערכים במחלקת כשרות ודת בשיבא לקראת חגי תשרי הבעל"ט, כשגם המוקד למענה הלכתי בנושא רפואה בראשות הגאון הרב צבי פורת שליט"א, רב ויועץ הלכתי במרכז הרפואי שיבא, המעניק מענה הלכתי רפואי רציף לאורך כל השנה כולה, יתוגבר לקראת החגים ויעניק מענה זמין לשאלות הנוגעות לצום יום הכיפורים ולשאלות נוספות העולות לקראת הימים הנוראים. המוקד מעניק מענה פרטני הן למו"צים ומורי הוראה, והן לשאלות של פונים פרטיים במספר טלפון 5307819 – 03.

     



    0 תגובות