16 מפגינים נעצרו בהפגנה שהתקיימה בסמוך למעון ראש הממשלה

בנצי לייזרוביץ No Comments on 16 מפגינים נעצרו בהפגנה שהתקיימה בסמוך למעון ראש הממשלה

16 איש נעצרו/עוכבו לחקירה על ידי המשטרה במחאת האלפים שהתקיימה אמש כמידי שבוע מול מעון ראש הממשלה בירושלים. עשרות חסידי ברסלב הצטרפו למחאה ומחו על אי גיבוש מתווה לנסיעות לאומן

צילום: יונתן סינדל / Flash90     
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי אנשים מחו אמש (מוצ"ש בערב) בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, כחלק מסדרת המחאות המתקיימות שם בשבועות האחרונים בדרישה להתפטרותו של ראש הממשלה נתניהו.

חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים. משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, זאת לאחר שלא נשמעו להוראות המשטרה וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה. גם בניסיונות נוספים של המשטרה להסיט את התהלוכה, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים.

זמן קצר לאחר השעה 21:30, ולאחר שהמפגינים לא חדלו את הקמת הרעש באמצעות כלי הרעש, כרזה המשטרה מספר פעמים בבקשה לחדול את השימוש בכלי הרעש שכללו תופים, צפצפות וצופרים ופעלו להורידו את עוצמת הרעש בהתאם לפסיקת בגצ.

בהמשך, כרזה המשטרה למפגינים שנותרו בצומת, על כך שההפגנה הסתיימה והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש כי הוא נפתח לתנועת רכבים.

על אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת וחלקם אף התיישבו ונשכבו על הכביש, והשוטרים נאלצו לפנותם. לחלקם נרשמו דוחות תנועה.

במהלך המחאה, עצרה / עיכבה המשטרה 16 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים.

עשרות חסידי ברסלב הצטרפו למחאה ומחו על אי גיבוש מתווה מסודר להסדרת הטיסות לאומן לראש השנה.

בסיעת הליכוד בחרו לתקוף שוב את המחאות ומסרו בהודעה לתקשורת: "הפגנות השמאל הן ההפגנות ה'ספונטניות' המאורגנות ביותר אי פעם. מי שעומד מאחוריהן ומממן אותן הם טייקונים מהשמאל וביניהם אורני פטרושקה וקובי ריכטר – יחד עם אהוד ברק. גם המיליארדרים אייל וולדמן וברק חכמוב תומכים בדרכים שונות בהפגנות השמאל".

לדבריהם "טייקונים ציניים מביאים את האוטובוסים מהקיבוצים וממקומות אחרים ומזרימים מיליונים לליבוי הפגנות השמאל, הפגנות 'עממיות' כביכול. הפגנות שבהם המארגנים שולחים במכוון אנשים מבוגרים להתעמת בקו הראשון מול השוטרים".

בליכוד הוסיפו "הפרקליטות, לצערנו, מסייעת להם בהקלות חסרות תקדים שרומסות את החוק ואת הנחיות הקורונה ומאפשרות לשמאל לחסום כבישים, לפגוע בשוטרים ולסכן את פעילות מד"א, כיבוי האש והמשטרה. בעוד שהפרקליטות דרשה יד קשה כנגד מפגיני הימין שחסמו צירים בזמן ההתנתקות ובהפגנות העדה האתיופית, כשמדובר בהפגנות השמאל האנרכיסטי נגד ראש הממשלה נתניהו – הכל מותר. איזו צביעות. דמיינו מה היה קורה אם מפגיני ימין היו חוסמים את צומת עזריאלי? הפרקליטות נותנת ידה לאנרכיה בזמן שאנחנו נלחמים בכל כוחנו בקורונה", מסרו בליכוד.



0 תגובות