התלונות על מלוניות הקורונה: חברי ועדת הקורונה יבצעו ביקורת פתע

    איתי גדסי No Comments on התלונות על מלוניות הקורונה: חברי ועדת הקורונה יבצעו ביקורת פתע

    ועדת הקורונה דנה על מצב המלוניות לאור תלונות רבות מהציבור על טיב האוכל והניקיון. דורון לוין ממטה שר הביטחון הבטיח,"נעשה כל מאמץ להתאים את האוכל ולהעלות את רמתו". לגבי הניקיון אמר: "ניתנים אמצעי ניקוי לשוהים, כדי שהם יוכלו לשמור בעצמם על ניקיון חדריהם". טליה לנקרי מהמל"ל אמרה כי "23% מהתחלואה בציבור החרדי"

    מלון קורונה צילום: פלאש 90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מצב המלוניות. וועדת הקורונה בכנסת דנה היום (שלישי) ברמת השירות, האוכל והניקיון במלוניות הקורונה, לאחר שלאחרונה נשמעו תלונות רבות של אזרחים מכל המגזרים על טיב האוכל והשירות.

    יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון הודיעה כי בעקבות הצעת ח"כ משה אבוטבול, הוועדה תערוך ביקורי-פתע במלוניות כדי לבדוק את התלונות, וקראה למערך-הסברה להסביר לציבור כי אין מדובר במלון נופש אלא במתקן החלמה, שכל צרכי החולים מלבד מזון – מוטלים על הציבור.

    בנוסף, ח"כ שאשא-ביטון קראה למשרד הבריאות לפקח על התנאים במלוניות, ולהפעיל קו פתוח או כתובת לפניות ולתלונות השוהים. היא דרשה מהשוהים להקפיד על התנהגות הולמת ומכבדת.

    ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה), יוזם הדיון, הדגיש כי פינוי למלונית -הוא מהלך מונע סגר, אך עם זאת יש לבדוק את התנאים. לדבקיו, "כיום הנהלים כדי לפנות את כל המשפחה, מחייבים 50% מהמשפחה שיתבררו כחולים מאומתים, הדבר גורר הידבקות במשפחות ברוכות-ילדים".

    בנוסף, "ילד מעל גיל 18 איננו מפונה למלונית עם המשפחה – מדובר בהחלטה שגויה, שתביא לסירוב המשפחה להתפנות". ח"כ חסיד הוא הלין על מצב הניקיון והאסתטיקה בחלק מהמלוניות, והסירוב לאפשר לחולים לחזור מהמלונית – הביתה לבידוד". מנגד שיבח חסיד את שיפור הפעילות של פיקוד העורף.

    ח"כ שה אבוטבול (ש"ס) תיאר תלונות מהצבור על עכברים, חולדות ונחשים. ח"כ אימאן חטיב (הרשימה המשותפת) סיפרה אף היא על דירות עם עובש ואוכל ברמה גרועה.

    דורון לוין ממטה שר הביטחון השיב על הטענות ואמר, "נעשה כל מאמץ להתאים את האוכל ולהעלות את רמתו". יחד עם זאת הבהיר כי "המלוניות אינן מקום נופש אלא מתקן החלמה, אך אנחנו קשובים לתלונות. האוכל אינו מוגש ע"י מלצרים כי הם בריאים ואין מגע בינם לבין החולים".

    עוד הוסיף כי "ניתנים אמצעי ניקוי לשוהים, כדי שהם יוכלו לשמור בעצמם על ניקיון חדריהם. חוזי ההעסקה חברות ההסעדה נבדקים כל העת בבקרה".

    לדבריו, "כיום מוחזקים 11 בתי מלון לאוכלוסייה החרדית ו-4 נוספים בהליכי פתיחה ו-6 מלוניות לאוכלוסייה הכללית ושניים נוספים בהליכי פתיחה".

    כמו כן, "מתקן נוסף ייפתח לערביי ואדי ערה ע"פ בקשתם. הוא הדגיש כי יציאה מהמלונית חזרה לביתם- נעשית רק באישור משרד הבריאות, הליך הנמשך כשמונה ימים".

    תא"ל יצחק בר, ראש מטה פיקוד העורף, סיפר על בקרה בכל מלוניות לגבי הניקיון והאוכל, וכי הפיקוד סיפק חיתולים ואוכל לתינוקות למשפחות שהגיעו ללא מוצרים אלו. לדבריו, כיום 6,534 שוהים במלוניות הקורונה, כשרק 15% מקומות נותרו פנויים, 17 מלונות הם להחלמה ו-5 לבידוד.

    יצחק בר הדגיש כי אין מדובר במלון אלא במתקן החלמה, וסיפר על התנהגות ונדלזית של חלק משוהי המלונית.

    טליה לנקרי מהמטה לביטחון לאומי עדכנה על נתוני התחלואה, לדבריה,  23% מהתחלואה היא באוכלוסייה החרדית, ו-55% מההדבקות הם בבית. "פיקוד הערוף אינו חברת מזון, או חברת החלמה, אך הוא הגורם היחיד בשטח שיכול לתפעל כוחות כאלו. הוא נותן סיוע אך לא יכול לשאת באחריות – שצריך לשאת בה הוא משרד הבריאות".



    0 תגובות