משרד הבריאות שוקל: תקופת ההחלמה והבידוד – תקוצר

    צבי טסלר No Comments on משרד הבריאות שוקל: תקופת ההחלמה והבידוד – תקוצר

    משרד הבריאות מיישר קו עם ארה"ב: תקופת ההחלמה עשויה להתקצר מ־30 יום ל־14, והבידוד ל־13-10 ימים. גרוטו: "אפשר לקחת סיכון מסוים ולשחרר אנשים קודם"

    משרד הבריאות
    משרד הבריאות צילום: ישראל רובין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שתי החלטות שנדונות בימים אלו במשרד הבריאות צפויות לקצר את משך הבידוד לחולים וגם להקל את העומס על המעבדות ועל קופות החולים: במשרד הבריאות שוקלים לקצר את תקופת משך ההחלמה של החולים ל־14 יום בלבד, עבור חולים ללא סימפטומים. כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

    זאת, לאור המלצה דומה של המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC). נושא נוסף שנשקל עבור חולים סימפטומטים הוא קיצור הבידוד ל־10 עד 13 יום מאז הופעת הסימפטומים. ההחלטות צפויות בימים הקרובים.

    כיום, אדם שהחלים מקורונה מוגדר כמי שעבר בדיקה חיובית אחת ולאחריה שתי בדיקות שליליות רצופות. אפשרות אחרת עבור חולים ללא סימפטומים היא להמתין 30 יום לאחר בדיקת קורונה חיובית ואז יוגדרו כשליליים – ללא צורך בבדיקות החלמה.

    פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אומר: "אנחנו דנים בימים אלו באפשרות לקצר את משך ההחלמה מ־30 יום ל־14 יום, כאשר אדם ללא סימפטומים ייחשב בריא לאחר 14 יום גם ללא צורך בבדיקות. אנחנו יודעים שהסיכון שאדם ידביק אחרי 14 יום קיים באחוזים בודדים, חד־ספרתי. גם אם אדם יוצא חיובי בבדיקת מטוש, אחרי 14 יום הוא לא מידבק. אני עדיין לא יכול לומר מתי תתקבל החלטה".



    0 תגובות