מנהלת טיפול נמרץ ב"איכילוב": "חלה האטה בקצב ההדבקה"

    איתי גדסי 1 Comment on מנהלת טיפול נמרץ ב"איכילוב": "חלה האטה בקצב ההדבקה"
    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת הקורונה התכנסה היום (ראשון) לדיונים במשך כארבע שעות בצו ההגבלות שהוציאה הממשלה. הועדה ביקשה מהממשלה לבטל את ההגבלות בחופי הים והבריכות, והמליצה לשנות את ההגבלות במסעדות ל-35% תפוסה במקום סגור, ובחוץ – לפי התו הסגול.

    כמו כן, להשאיר פתוח את המסלול הרכוב בספארי ופתיחת אטרקציות תיירותיות באילת – כדי לפזר את האוכלוסייה על פני שטח רחב, ולמנוע את העומד בבסיס ההגבלות – ההתקהלויות. הוועדה תשוב ותדון בצו בהמשך השבוע – לאור תשובות הממשלה.

    יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון (כולנו בליכוד) הדגישה כי "אנחנו במגפה, ונאבק בה ביחד. לכולם כוונות טובות למלחמה בנגיף, כולנו באותו הצד, ומותר לנו להתווכח על הדרכים למאבק. למגפה השלכות רבות: בריאותיות, חברתיות וכלכליות – וחובה להביא את האיזון העדין בין כולם".

    ביטון הצביעה על סתירה בנתוני משרד הבריאות, בין המופיע בפרסומי המשרד – לנכתב בדברי ההסבר לצו ההגבלות, וטענה ל"כשל לוגי" בהנחיות.

    פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור, חשש כי "חוסר הפעילות של האזרחים – פוגעת בבריאות לא פחות מהנגיף. הנתונים הם רק קצה הקרחון, והמספר המועט של נדבקים בענף מסוים הוא רק קצה הקרחון". הוא קרא לפתוח מקומות פתוחים, והתקשה להבין את ההיגיון בסגר בסופי-שבוע.

    לדברי פרופ' עידית מטות, מנהלת הטיפול הנמרץ ב"איכילוב", חלה לאחרונה האטה בקצב ההדבקה, ובשבוע האחרון נרשמת יציבות במספרי החולים ואפילו שיפור קל. היא קראה לקצב מהיר בתוצאות הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות – בתוך שעות ולא ימים.

    לטענת לב דרוקר, סגן הכלכלנית הראשית באוצר, סגר סופי שבוע יביא להפסד של כ-850 מיליון ₪ למשק (300 מיליון לשבת ו-550 מיליון ₪ ליום שישי).

    ד"ר אופיר מילר, יו"ר התאחדות האטרקציות התיירותיות, הלין על החוסר הוודאות בסגירת אתרים, וקרא לקצוב סגירה שכזאת מראש בזמן, ולהבדיל בין אתרים במקומות סגורים לפתוחים.

    יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) תהתה על השינוי בהגדרת "חולה קשה" כך שהפך חולים רבים במצב בינוני לחולים קשים.

    ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם), מחה על אי-פרסום התבחין לפי משרד הבריאות לפתיחת המשק, ועל האיסור לרחיצה בחופי ים המלח ובאילת.

    הילה שי-וזאן (כחול לבן) אמרה כי "הנגיף פה כדי להישאר וצריך לחיות איתו גם במסעדות ובחדרי הכושר".

    ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) התעקש על סיוע כלכלי לענפים הנסגרים. ראש עירית אילת, יצחק מאיר הלוי קרא להחריג את עירו, שפרנסתה בעיקר מתיירות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      להשאירהחלון פתוח בסאפרי ליד האריות???