מבקר המדינה: "יש להיערך למחלות זיהומיות כמו הקורונה"

איתי גדסי No Comments on מבקר המדינה: "יש להיערך למחלות זיהומיות כמו הקורונה"

שידור חוזר של הקורונה? קיים חשש מהתפתחות מחלות זיהומיות בעקבות שינויי האקלים | המבקר אנגלמן בכנס בירושלים: "נבדוק את היערכות מערכת הבריאות למשבר האקלים, אין צורך לחוות מגפה נוספת שתתפוס אותנו בלתי מוכנים"

מתניהו אנגלמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (רביעי, 19.10.22) בכנס הבינלאומי לאלרגיה של האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, והתייחס למעקב אחר דו"ח האקלים שפרסם בדיוק לפני שנה והודיע כי השנה יבצע ביקורת מעקב בדגש על היערכות מערכת הבריאות למשבר האקלים

"בשנתיים האחרונות פרסמנו דוחות ביקורת על התנהלות ממשלות ישראל במשבר הקורונה, החשובים להפקת לקחים. לא פחות חשוב מכך היא ההסתכלות קדימה וההיערכות להתמודדות עם משברים עתידיים" פתח המבקר.

"לפני שנה פרסמנו דוח אקלים ראשון מסוגו בעולם ובין היתר סקרנו את מוכנות ישראל למשבר האקלים ואת הסכנות של משבר האקלים העולמי וההשפעה על מצב הבריאות של כל אחת ואחד מאיתנו" הוסיף.

"שינויי האקלים עלולים לערער את האיזון האקולוגי העולמי, לפגוע בבתי גידול של בעלי חיים ולהגביר את התפשטותן של מחלות זיהומיות הנישאות על ידי בעלי חיים כמו מלריה וקדחת הנילוס המערבי".

"יש חשיבות להפיק לקחים מהתנהלות הקורונה, ואין צורך לחוות מגפה נוספת שתתפוס אותנו בלתי מוכנים. כפי שהקורונה לא נצפתה – חובתה של מערכת הבריאות ושל ממשלת ישראל להיערך מראש למצבי קיצון. את זה נבדוק בשנה הקרובה" כך המבקר אנגלמן.



0 תגובות