דרעי דורש: מתן תמיכה של תלושי מזון למשפחות שזכאיות למעל 70% הנחה בארנונה

    אסתי פלד No Comments on דרעי דורש: מתן תמיכה של תלושי מזון למשפחות שזכאיות למעל 70% הנחה בארנונה

    שר הפנים דורש לאשר במסגרת התוכנית הכלכלית מתן תמיכה של תלושי מזון למשפחות שזכאיות למעל 70% הנחה בארנונה, שהינם משפחות מוחלשות מאוד

    דרעי צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
    7:31
    19.03.24
    הדף היומי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף כ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי דורש מראש הממשלה נתניהו לאשר במסגרת התוכנית הכלכלית מתן תמיכה של תלושי מזון למשפחות שזכאיות למעל 70% הנחה בארנונה, שהינם משפחות מוחלשות מאוד.

    במכתב ששלח היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כץ, כתב דרעי "היום הנך אמור להציג תכנית כלכלית בהיקף של עשרות מיליארדים לטובת אזרחים ועסקים שניזוקו בעקבות המשבר העולמי שפקד אותנו, אני מברך על פעילותך הברוכה ביצירת רשת בטחון כלכלית בתקופה כל כך קשה וחסרת ודאות".

    "לצד זאת", הוסיף השר דרעי "אני מעוניין לשמש לפה ושליח לאוכלוסיה שקולה לא נשמע, לצערי ישנן עדיין אוכלוסיות חלשות ביותר בחברה הישראלית מהמגזרים השונים הכללי החרדי והערבי שמתקשים בשגרה ועל אחת כמה וכמה בעידן משבר, אוכלוסיות אלו נהנות מתמיכות ומלגות שמקורן מפילנתרופיה שכידוע צמצמה משמעותית את היקפי התמיכה והותירה קהילות גדולות ללא יכולת בסיסית לצרוך לחם וחלב".

    "לכן", כתב דרעי לנתניהו וכץ "הגיתי תכנית ממוקדת ויעילה שתתן מענה ישיר לציבור החלש ביותר, והוא באמצעות מדד שקובע כי כל משפחה הזכאית להנחה בארנונה של מעל 70% במסגרת מבחני הכנסה, תכנס תחת הקריטריון הקובע לתמיכה הנדרשת, מבחני ההכנסה נעשים על ידי הרשויות המקומיות בכל שנה על פי טבלת ההנחות המוסדרת בתקנות הסדרים במשק המדינה".

    לדבריו "קריטריון זה יתן מענה שוויוני ללא משוא פנים והעדפות כלשהן וכך תגיע התמיכה לנזקקים ביותר  לצרכים הבסיסיים ביותר. במסגרת התמיכה שתעבור דרך המערך של הרשויות המקומיות, תקבל כל משפחה שוברים לצריכת מזון ומוצרי צריכה בסיסיים, על פי אומדן ראשוני ישנן כ-150,000 משקי בית בישראל אשר עונים לתנאי זה".

    "עוד מוצע, כי הסיוע יחולק באופן דיפרנציאלי על פי מספר הנפשות במשק הבית: סיוע חודשי בסך 1500 ש"ח בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים בין 1-3 נפשות, סיוע חודשי בסך 2000 ש"ח בתלושי מזון יועבר למשקי בית בהם מתגוררים בין 4-6 נפשות, סיוע חודשי בסך 2500 ש"ח בתלושי מזון יועבר למשקי בהם מתגוררים למעלה מ-7 נפשות".

    "משכך, הערכת העלויות הראשונית על-פי האומדן הינה כ-300,000,000 ש"ח לחודש. אני דורש לצרף את הפתרון האמור לתכנית הפעולה הממשלתית שתוצג היום", כתב דרעי.



    0 תגובות