ח"כ אשר: "לפני הטלת סגר, תהיה חובת התייעצות עם ראש הרשות"

איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר: "לפני הטלת סגר, תהיה חובת התייעצות עם ראש הרשות"

במהלך דיון בוועדת חוקה תקנות חוקי החירום, ד"ר ענת צוראל פרבר הודתה כי הוצגו נתונים שגויים על טבריה. ר"ע אלעד פרוש: "לקחו עיר שלמה והכפישו אותה". ר"ע בני ברק רובינשטיין: "המשנה הסדורה צריכה להיות לשלוח למלוניות כמה שיותר משפחות". נציג המל"ל: "אם אין חמ"ל משותף באלעד יש לבדוק למה"

ר"ע אלעד ישראל פרוש צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיון חשוב התקיים היום (ראשון) בוועדת חוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, שדן באישור התקנות לשעת חירום לאור משהר הקורונה. אשר הודיע כי לא יאשר את התקנות עד שלא יהיו קריטריונים ברורים להטלת סגר או החלת התקנות, לאור הטלת הסגר על אלעד וטבריה תוך שיבוש נתונים של משרד הבריאות. ראשי רשויות תקפו את משרד הבריאות ודורשו לערב אותם בהחלטה על אזור מוגבל.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש תקף את ההחלטה על הטלת הסגר: "לקחו עיר שלמה והכפישו אותה. אם אתם לא רוצים לספור את ראשי הרשויות ניחא אבל שמתם אנשים כה חשובים במדים ירוקים וכחולים אצלנו בעיר, תספרו אותם לפחות כשמחליטים על סגר".

ראש העיר בית שמש עליזה בלוך אמרה בדיון: "לפני שלוחצים פליי על אזור מוגבל תעצרו רגע ותחשבו איך לבודד את החולים ולקטוע את הנדבקים הסגר רק הגדיל את חוסר האמון".

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין ביקר את חוסר הארגון והקשיים שמערים משרד הבריאות על בידוד והוצאת משפחות של חולים למלוניות: "המשנה הסדורה צריכה להיות לשלוח למלוניות כמה שיותר משפחות".

ראש מועצת קרית יערים, הרב יצחק רביץ אמר בדיון: "אני ברבע שעה יכול למפות את היישוב ולהחליט מי נדרש לבידוד. למשרד הבריאות ייקח שבועיים. אנחנו החזית וככל שהנושא ייכלל בחוק נצליח למגר את הנגיף".

סגן ראש העיר אלעד אבי שטר סיפר כי "הוסתר מעיני הציבור שלפתע הגיעו 865 מחלימים באמצע הגל השני. זה קרה בגלל שיש 15% שגיאות בקובץ מבחינת אלעד. אנחנו עיר ירוקה".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר סיכם את הדיון ואמר: "לא נקבל סעיף ללא קריטריונים יותר מפורטים שנותנים קריאת כיוון להחלטות. סעיף ההיוועצות עם ראשי הרשויות לא יישאר בצורה שהוא עכשיו. תהיה חובת התייעצות עם ראש הרשות".

אשר הבהיר, "כשאתם נכנסים למגרש של הטלת סגר, ראש העיר הוא שחקן. לא בטוח שיהיה לו וטו אבל ההיוועצות חייבת להיות. משרד הבריאות מתאר תקופה של שבועיים התלבטות. איפה מקומו של ראש הרשות דקה לפני כינוס ועדת השרים ואיפה מקומו בדיון הוועדה עצמה?".

אשר הוסיף, "ההרגשה שלי היא שבחלק מהמקרים מעורבות ראש העיר שגורמת לשינוי יותר גדולה בערים מסוימות ופחות באחרות. ראש עיר שיותר מקושר ויודע להרים טלפונים לשרים יודע לצעוק על טעות ומטפלים בה".

ד"ר ענת צוראל פרבר עוזרת ראש שירותי בריאות הציבור הודתה במהלך הדיון בוועדה כי היו נתונים שגויים, "בטבריה הייתה טעות בנתונים באופן ספציפי. בגלל זה אנחנו בוחנים את הקריטריונים שוב ושוב. בגדול הטעות הייתה באמת במיקוד. באופן חריג התמקד בכמה רחובות ולא בשכונות כמו שראינו במפה. זה עלה בשיח שניהלנו עם ראש העיר".

יגאל סלוביק ראש אגף לוחמה בטרור במל"ל אמר בוועדת החוקה: "עיריית ת"א פועלת בחמ"ל משותף עם פיקוד העורף, משרד הפנים, משרד הבריאות, משטרת ישראל בשיתוף פעולה מלא ואילולא כך ההצלחה הייתה הרבה יותר נמוכה".

לדבריו, "אם זה לא קרה עם העיר אלעד יש לבדוק למה, אך עם ראש העיר בית שמש יש שיח פתוח 24/7. במקומות בהם באנו עם נתונים וראש העיר טען לטעות, ישבנו עם ראש העיר והרופאה המחוזית ותיקנו ולא העלינו את אותן ערים לאזור במיקוד. אם פספסנו באירוע הזה את ראש העיר אלעד אז יכול להיות וצריך לתקן את זה".



0 תגובות