סמוטריץ' מחזק את חוק הגיור שמוביל דרעי: "נתמוך בהצעה"

    אסתי פלד No Comments on סמוטריץ' מחזק את חוק הגיור שמוביל דרעי: "נתמוך בהצעה"

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' הביע תמיכה בחוק הגיור הממלכתי שמוביל יו"ר ש"ס השר דרעי , "לא ניתן יד להצעות לרפורמה בגיור הכוללות בתוכן הפקעת הסמכות ההלכתית העליונה בגיור מהרבנות הראשית"

    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שחשף יו"ר ש"ס אריה דרעי אמש ב'מהדורה המרכזית' כי כבר בימים הקרובים יופץ תזכיר החוק לגיור ממלכתי בישראל על פי ההלכה, דבר שגרם לסערה במערכת הפוליטית. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הביע היום (חמישי) תמיכה במהלך שמוביל יו"ר ש"ס.

    סמוטריץ' כתב: "אני מחזק את השר דרעי בדרישתו לחוקק את חוק הגיור הממלכתי. הגיור הוא ענין הלכתי לאומי הנוגע לעצם קיומנו כעם. לכן הוא חייב להיעשות בצורה ממלכתית על ידי הרבנות הראשית שיסד הרב קוק זצ"ל כדי לשמור על אחדות העם ועל יהדותה של המדינה".

    סמוטריץ' הצהיר כי "נתמוך בהצעת חוק שתסדיר את המעמד הממלכתי של הגיור כפי הוראתם של רוב רבני ישראל. אפשר וצריך לשפר, להנגיש, ולקרב את המתגיירים בתהליך הגיור מבלי לשפוך את התינוק עם המים ולפרוץ את המסגרת ההלכתית הממלכתית ששומרת על אחדות העם".

    בנוסף הבהיר סמוטריץ' בנחרצות כי "לא ניתן יד להצעות לרפורמה בגיור הכוללות בתוכן הפקעת הסמכות ההלכתית העליונה בגיור מהרבנות הראשית והכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים. זו הדרך הנכונה להתמודד עם ההתבוללות ולחזק את אחדותו של עם ישראל".



    0 תגובות