השופט טירקל: התקשורת צריכה להצניע כתבות ולהגן על בית המשפט

    אסתי פלד No Comments on השופט טירקל: התקשורת צריכה להצניע כתבות ולהגן על בית המשפט

    השופט בדימוס יעקב טירקל בריאיון ל'מהדורה המרכזית' תקף את הפרסומים כנגד השופטים לאחרונה, "מדובר בתופעות ממש מחפירות של כל מיני פרסומים כנגד השופטים שהם סיפורים חסרי ערך" | על ההתערבות בעבודת הכנסת, "שהכנסת סוטה מהעקרונות המקובלים עלינו, מישהו צריך להרים אצבע ולעשות לה נונונו"

    צילום: פלאש 90
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שופט העליון בדימוס יעקב טירקל התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והתייחס לאווירה הציבורית כנגד מערכת בתי המשפט שהולכת וגוברת עם ביטול חוקי הכנסת והתערבות בעבודת הכנסת ובעצם ההרגשה כי הריבון המדינה הם 11 שופטי בג"ץ.

    השופט בדימוס יעקב טירקל התייחס לפרסומים כנגד שופטי העליון וניגוד עניינים וכנגד היועמ"ש, לדבריו מדובר ב"תופעות ממש מחפירות של כל מיני פרסומים כנגד השופטים שהם סיפורים חסרי ערך וחסרי שחר וחסרי משמעות". השופט בדימוס טוען כי "התקשורת עצמה הייתה צריכה להצניע ולא להביא להם ערך מוסף ע"י פרסומם. צריך לקוות שתופעות כאלו ייעלמו מאליהם".

    ההתמודדות של השופטים עם הביקורת התקשורתית, "השופטים גם לא צריכים לדבר אל העם אלה באמצעות פסקי הדין שלהם". טירקל שב ומבהיר כי לדעתו, "הדבר הטוב ביותר שתעשה התקשורת על כל צורותיה זה לא לתת לכך הד נוסף. לא צריך לנפח יותר מידי ולעלות מהאוב מהעבר כל מיני סיפורים. גם כשמשהו עולה צריך לטפל בו בפרופורציות המתאימות".

    בעקבות דבריו שנראים שמשתמע מהם כי יש להגביל את הפרסומים כנגד בית המשפט, אומר טירקל, "העיתונות צריכה להיות חופשית לגמרי. אבל העיתונאי צריך להבין שיש לו אחריות גדולה, והוא צריך להבין שהוא מסקר נכס כזה, חלק מתפקיד התקשורת זה להגן על המוסד הזה. ולא לתת הד יותר מידי".

    לדבריו ההתקפות העממיות כנגד מערכת המשפט, "נובע מפרשנות מעוותת ולא נכונה של כל מיני החלטות". עוד הוסיף על התערבות בג"ץ בחוקי הכנסת, "לצד הכנסת צריך שיהיה מבוגר אחראי והוא בית המשפט העליון".

     



    0 תגובות