המדינה משיבה לבג"צ: להפסיק ליישם את רפורמת אופק חדש

איתי גדסי No Comments on המדינה משיבה לבג"צ: להפסיק ליישם את רפורמת אופק חדש

המדינה השיבה היום לבג"ץ בעניין עתירה נגד הגדלת תקציבי אופק חדש: בתשובתה היא מסירה מעצמה אחריות לקיום רפורמת אופק חדש, למרות הבטחות הממשלה לסיעות החרדיות ולאלפי המורים. ובתוך כך, הלם בקרב מנהלי הישיבות: משרד החינוך נשמע במהירות בזק לבג"ץ וכבר חסם לתשלום את כל לומדי התורה החייבים בגיוס

בניין בית המשפט העליון. צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר עצירת תקציבי עולם הישיבות, גם כספי אופק חדש בסכנה: לפי תשובת המדינה לעתירה שהוגשה נגדה בבג"ץ כנגד הגדלת תקציבי אופק חדש בבתי הספר של רשתות החינוך החרדיות, הרשתות החלו ליישם את הסכם אופק חדש – שבא לידי ביטוי בהגדלת היקף שעות העבודה של המורים – על דעת עצמן וללא ערבות המדינה שההסכם ייושם. הן ממשיכות לעשות זאת למרות הוראה מפורשת של פקידים במשרד האוצר להפסיק את היישום. בכך, המדינה מסירה מעצמה אחריות לטענות של עובדים ברשתות, שלא יקבלו את תוספות השכר שהובטחו להם על ידיהן, לאחר שנדרשו לעבוד שעות נוספות.

תגובת המדינה התקבלה היום במסגרת עתירה שהגישה עמותת חדו"ש נגד תוספות התקציב לרשתות החינוך החרדיות – מעיין החינוך התורני והחינוך העצמאי. העתירה הוגשה גם כנגד התקנות ששר החינוך יואב קיש מקדם בחודשים האחרונים להגדלת תקציב קבועה לרשתות החינוך החרדיות, ובכך לתקן עוול ואפליה בת עשרות שנים, כאשר התקנות אמורות להשוות את שכר המורים בחינוך החרדי הפרטי לשכר המורים בחינוך הממלכתי הציבורי. בתשובתה לבג"ץ ביקשה המדינה לדחות את תשובתה לגבי הטענות על התקנות עד 21 במאי.

בניגוד לעמדת המדינה, הרשתות טענו בתגובתן לעתירה כי מכיוון שהן כבר מיישמות את הסכם אופק חדש, תוספות התקציב מגיעות להן, ועל המדינה מוטלת החובה להגדיל את תקציביהן. תוספת התקציב שהממשלה שריינה להגדלת תקציבי רשתות החינוך החרדיות מסתכמת ב-590 מיליון שקל ב-2024, אך היא צפויה לגדול בשנים הקרובות. שתי הרשתות טענו בתשובתן לעתירה כי החלו ליישם את רפורמת אופק חדש, על סמך החלטת הממשלה שהתקבלה במאי בנוגע לחלוקת הכספים הקואליציוניים, שאיפשרה להן לקבל תוספות שכר על החלת רפורמת אופק חדש. הן הוסיפו כי למרות התנגדות משרד האוצר, משרד החינוך ליווה אותם בכל הקשור ליישום הרפורמה.

ובתוך כך, הלם בקרב מנהלי הישיבות: משרד החינוך נשמע במהירות בזק לבג"ץ וכבר חסם לתשלום את כל לומדי התורה החייבים בגיוס.



0 תגובות