השבעת הממשלה נדחתה

    איתי גדסי No Comments on השבעת הממשלה נדחתה

    השבעת הממשלה החדשה שתוכננה להיום – נדחתה על ידי נתניהו בשל הסכסוכים הפנימיים בליכוד סביב חלוקת התפקידים | גנץ משך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת

    מליאת הכנסת צילום: Miriam Alster/FLASH90
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליו"ר הכנסת ח"כ בני גנץ בבקשה לדחות את ההשבעה ליום ראשון על מנת לאפשר לו לסיים את חלוקת התיקים בליכוד.

    גנץ נענה לבקשתו והודיע לנתניהו כי בהתאם לסיכום ולדחייה, בכוונתו למשוך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת.

    כמו כן, סוכם כי היום יונח בכנסת החוק הנורבגי במתווה שסוכם בין הצדדים.

    מוקדם יותר, נתקל נתניהו בקשיים במשא ומתן מול יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ. בתחילה הובטח לפרץ את תפקיד השר לענייני ירושלים, מאוחר יותר התעקש השר דודי אמסלם לקבל את התפקיד וראש הממשלה נאלץ להציע לפרץ תפקיד זוטר יותר. אולם פרץ התעקש גם הוא על התפקיד שהובטח לו תמורת הצטרפותו לממשלה ואיים שלא להצטרף אם לא יקבל את התפקיד.

    במקביל, נתקל נתניהו גם בקשיים בחלוקת התפקידים הפנימית בתוך סיעת הליכוד. בין היתר, השר צחי הנגבי כתב דקות לפני השעה 18:00, השעה שתוכננה להצגת הממשלה, כי לא זומן לקבל תפקיד כלשהו ולפיכך הוא לא מתכוון להצביע בעד הממשלה: "נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה", כתב הנגבי. והוסיף "אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת".

    בתוך כך, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, נפגש עם ח"כ עומר ינקלביץ'. גנץ עידכן אותה כי החליט למנות אותה לשרת התפוצות לקראת השבעת הממשלה הצפויה.



    0 תגובות