האיש החזק בסביבת ליצמן בריאיון נדיר: "גפני יכול לקבל את השיכון"

אסתי פלד No Comments on האיש החזק בסביבת ליצמן בריאיון נדיר: "גפני יכול לקבל את השיכון"

אחד האנשים החזקים במערכת הפוליטית החרדית, מוטי בבצ'יק בריאיון ראשון ובלעדי ל'פילפוליטיקה' מספר על הרגעים הדרמטיים בהחלטה לסגור את גבולות ישראל, "לפני סיום מסיבת העיתונאים כבר התייצבו השגריר הסיני ואנשי משרד החוץ שזעמו על ההחלטה" | ועל היחסים בינו לבין ליצמן עם עלייתו המטאורית, "הוא הבוס" | והאם הוא מעוניין לכהן במקום ליצמן בבוא היום? | מרתק

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עוזרו הבכיר של שר הבריאות יעקב ליצמן, מוטי בבצ'יק ואחד האנשים החזקים כיום במערכת הפוליטית החרדית, המקיים קשר ישיר מול ראש הממשלה. בוחר לקיים את הריאיון הנדיר וראשון שלו לתקשורת לתוכנית הפופולארית 'פילפוליטיקה' בהגשת הפרשנים הפוליטיים יעקב ריבלין ואבי בלום.

בפתח הריאיון מתייחס בבצ'יק להעברה הצפויה למשרד השיכון, ולדבריו, "כמו שהצלחנו בבריאות והובלנו מהפכות גדולות בראשות השר ליצמן, הוא גם יצליח במשרד השיכון".

על הביקורת כנגד ליצמן כי לא עוזבים משרד באמצע מלחמה אומר בבצ'יק, "כעת מדברים על סבב ב' לא מדובר באמצע מערכה".

בהמשך הריאיון מתאר בבצ'יק את הרגעים הדרמטיים במשרד הבריאות וההחלטה שהשפיע הכי הרבה על המערכה כנגד הקורונה – סגירת הגבולות, "לאחר שבכירי המשרד הראו לו את הנתונים הראשוניים מסין, השר אמר להם 'עוד שעה אנחנו יורדים לחמ"ל בתל-אביב אני רוצה לראות את כל הנתונים'. אח"כ שקיבל לידיו את מלוא המידע הוא הורה במקום לסגור את המעבר האווירי מסין לישראל".

לשם כך, "ליצמן מייד פנה למשנה ליועמ"ש רז ניזרי לטפל בצו סגירת הטיסות מסין בפן החוקתי, ומייד הוציא צו שעוצר את הטיסות מסין לישראל ומישראל לסין".

 

 

בבצ'יק מתאר את הלחצים האדירים על ליצמן מייד לאחר קבלת ההחלטה הדרמטית, "מיד כשעוד לא סיימנו את מסיבת העיתונאים, פנה השגריר הסיני לשר ליצמן, בנוסף אנשי משרד החוץ זעמו על ההחלטה ואמרו כי מדובר בדיפלומטיה". ליצמן ענה להם בהחלטיות: "אותי לא מעניין דיפולמטייה – אותי מעניין רק הבריאות של התושבים".

ליצמן לא הוריד את הרגל מהגז במערכה כנגד הקורונה, "אח"כ נסגרו הטיסות לעוד 12 מדינות". לאחר שהמצב הלך והחריף ליצמן פונה לקבל את ההחלטה הדרמטית מכולן, "ליצמן חשב שגם צריך לסגור את המעבר מארה"ב". ושם כבר מדובר בהחלטה כבדת משקל לאור היחסים המיוחדים עם ארה"ב.

לאור ההחלטה הצפויה של ליצמן, "היו 3 ימים של דיונים גם מדיניים על ארה"ב, בסופם הוחלט לסגור את כל הטיסות מכל העולם". עם זאת מבהיר בבצ'יק, "כמובן שכל ישראלי בעולם רשאי לשוב למדינה. כמשרד הבריאות הודענו שכל שב מחוייב להיות בבידוד 14 יום".

בריאיון נשאל בבצ'יק על היחסים מול השר מול העוזר הדומיננטי שמקיים קשרים ענפים מול בית ראש הממשלה, משתתף בישיבות ממשלה ובקשר אישי מול בכירי המערכת הפוליטית: "ליצמן אומר לנו מה לעשות. הוא הבוס כאן. לבוס שלי אין בעיה לתת לנו לעבוד ולשלוח אותנו לשליחויות. אנחנו מטפלים במקביל בהרבה דברים, זה מה שגורם שהכל מטופל יותר מהר", מסביר בבצ'יק את ההתנהלות בתוך הכוורת של ליצמן.

 

על הביקורת כנגד ליצמן אפי' שחסידות גור החמירה יותר מכולם בנושא הבריאות, אבל טענו שליצמן כביכול נכנע ללחצים מצד חצרות החסידיות ולדרישות מצד הליטאים, "אני לא חושב שהיו לחצים וודאי שהיו צריכים לסגור ולכן סגרו וזאת דעתו האישית של ליצמן".

בבצ'יק מספר כי  "כשישבו בישיבת ממשלה אמר אחד השרים, שצריך גם לתת לאנשים לטייל עם הכלב במרחב הציבורי. ליצמן אמר בתגובה: 'אם לטייל עם הכלב אתם נותנים אין סיבה שמספר אנשים לא יוכלו להתפלל בחוץ', הוא לא התבייש לומר את זה ומאז מותר להתפלל בחוץ".

"בנוסף הוא אמר כי בגלל שחוזרים קניונים לעבוד וסוגי ספורט ועוד ענפים, הוא אמר כי לאור כך, שאברכים גם יוכלו לשבת וללמוד עם שמירת כלל ההנחיות הבריאותיות כולל שתייה בכולל בכוסות חד פעמי. חוץ מאזורים שמוגדרים כאדומים" מבהיר בבצ'יק.

על החזרה ללימודים במגזר החרדי, "לשר הבריאות יש את עמדת אנשי המקצוע במשרד. גדולי ישראל הכריעו שרק הגדולים ילמדו מכיתות ז-ח, הישיבות קטנות והקפסולות. מכיוון שהם יוכלו לשמור כמו שצריך כל ההנחיות והריחוק, ובנוסף הם לומדים תורה וזה יותר חשוב".

משרד השיכון או וועדת הכספים, זה השלל ליהדות התורה במערכת הבחירות והשאלה היא האם גפני יוכל לדרוש ולקבל אליו את משרד השיכון שליצמן כ"כ חפץ בו ועזב את הבריאות בשבילו? בבצ'יק מפתיע ומבהיר חד משמעית, "שחתמו את ההסכם של גדל התורה ואגודת ישראל, ליצמן מקום ראשון וגפני מקבל את התפקיד הראשון".

בבצ'יק מספר כי "גפני אמר לי אישית שהוא לא חושב ללכת למשרד השיכון. גפני מעדיף את יו"ר וועדת הכספים. אבל אם משה גפני רוצה עכשיו את משרד השיכון אנחנו ניתן לו. זכותו לבחור ראשון – הסכם זה הסכם. אם גפני ייבחר את השיכון נבחר בכספים". מפתיע בבצ'יק וייתכן ובעקבות דבריו בריאיון הדברים יגרמו לחשיבה מחודשת בדגל.

על האפשרות כי אגודה תיתן אחיזה כלשהי לדגל במשרד השיכון, משיב בבצ'יק "אני עובד עם ליצמן 10 שנים. לא שמעתי ממנו פעם אחת שהוא אמר לגפני אתה מעביר בוועדה 300 מליארד ש"ח בשנה, תן לי פעם אחת לנהל ישיבה. אם לוקחים תפקיד זה עד הסוף", בבצ'יק מבהיר כי ליצמן דואג לכלל ישראל כמובן".

 

על התפקיד הבא שמיועד לו, אולי ח"כ בעתיד אחרי עידן ליצמן? אומר בבצ'יק, "טוב לי עם התפקיד שלי לעזור לציבור" אומר בבצ'יק ומוסיף, "אף פעם לא חשבתי על התפקיד הבא, גם לפני 12 שנה, שהתחלתי להסתובב עם ליצמן, לא חשבתי שאני יהיה העוזר של ליצמן" מודה בגילוי לב מוטי בבצ'יק בריאיון הראשון שלו לתקשורת.



0 תגובות