נזק גופני ונפשי מהקורונה: צפי לגל תביעות כנגד הביטוח הלאומי

קלמן טלר 1 Comment on נזק גופני ונפשי מהקורונה: צפי לגל תביעות כנגד הביטוח הלאומי

משפטנים: בעקבות הקורונה צפוי גל תביעות נזיקין נגד המוסד לביטוח לאומי, קרנות הפנסיה וחברות הביטוח

מחלקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צ'רצ'יל אמר בזמנו לגבי מצב המלחמה, "אנחנו לא בסוף, אנחנו אפילו לא בהתחלה של הסוף אולי אנחנו בסוף של ההתחלה". אז כן חוזרים לשגרה? לא חוזרים לשגרה? כן יהיה גל שני בחורף? לא יהיה גל שני בחורף? ימצאו חיסון או תרופה עד הסתיו או לא? אף אחד מאתנו לא ממש יודע את התשובה וכל ניחוש טוב במקרה זה.

"דבר אחד ברור" טוען עורך הדין דוד פייל העוסק בדיני נזיקין ורשלנות רפואית, "רוב החולים בקורונה מבריאים וחוזרים לחיי שגרה, אבל, יש לא מעט אנשים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, שלאחר השלב החריף של המחלה נשארים עם סיבוכים גופניים או נפשיים, וחייהם, לאחר המחלה, לא יהיו כמו שהיו לפניה".

וזה לדבריו, בדיוק המקום לחדד בפני אותם חולים מהן הזכויות שעומדות להם ומהיכן הם יכולים לקבל מזור כספי למצבם.

"אדם שנפגע מהמחלה והפך לסיעודי, בשל נזק גופני או קוגניטיבי, זכאי להגיש תביעת סיעוד  למוסד לביטוח הלאומי, לביטוח הסיעודי הפרטי, ולביטוח הסיעודי מטעם קופת החולים" אומר עו"ד פייל.

לדבריו, אדם אשר סבל מתסמינים שונים, ביקש לעבור בדיקה קורונה אך סורב, ובעקבות כך מחלת הקורונה אובחנה אצלו באיחור ומצבו הרפואי החמיר עד לגרימת נזק בלתי הפיך – יוכל לדרוש מהגורם האחראי פיצוי כספי עבור הנזק שנגרם לו.

לדברי עו"ד פייל, עובד אשר נדבק במקום עבודתו, יכול לפנות למוסד לביטוח הלאומי ולדרוש הכרה במחלתו ובנזקים שנגרמו לו ממנה – כתאונת עבודה. זה לא פשוט ולא טריוויאלי, אבל במצב הקיים היום זהו אתגר שבהחלט שווה לנסות אותו.

"במקרה שבו מקום העבודה לא הקפיד על ההנחיות להתמודדות עם הקורונה ("התו הסגול") וכתוצאה מכך נדבק עובד ונגרמו לו נזקים בלתי הפיכים – הוא יוכל לפנות למיצוי הזכויות המגיעות לו אל חברת הביטוח המבטחת את מקום העבודה" טוען עו"ד פייל.

לדבריו, אדם שלקה באירוע לב או אירוע מוחי כתוצאה מקורונה (סיבוכים ידועים מקורונה) רשאי לתבוע את פוליסת ביטוח הבריאות הפרטי שברשותו ולקבל את הפיצוי המגיע לו. עצם העובדה שהמחלה הקשה נגרמה כסיבוך מקורונה לא מהווה סיבה לדחיית תביעה שכזו.

כמו כן, מבהיר עו"ד פייל, כי אדם שכתוצאה מסיבוכי הקורונה אינו מסוגל לעבוד יותר, ונמצא במצב של אובדן כושר עבודה, טוב יעשה אם יתבע את קרן הפנסיה שברשותו או את פוליסת אובדן כושר עבודה שברשותו – וימצה את הזכויות המגיעות לו בגין אובדן כושר עבודה.

"לא בכל המקרים תימצאו זכאים לפיצויים, מפני הנימוקים והעילות לקבלת פיצוי משתנים ממקרה למקרה" אומר עו"ד פייל. לדבריו, בכל מקרה מומלץ לפנות לעורכי דין המתמחים במיצוי זכויות רפואיות ודיני נזיקין לייעוץ, בטרם מגישים תביעות מורכבות שכאלו.



1 תגובות

מיין תגובות