ההדבקה במשחטת "דאבח": בוועד העובדים מאשימים: החברה התעלמה מההנחיות

    איתי גדסי No Comments on ההדבקה במשחטת "דאבח": בוועד העובדים מאשימים: החברה התעלמה מההנחיות

    לאחר שבדיר אל-אסאד העלילו כי משגיח כשרות ממשחטת "דאבח" הוא מקור להדבקת הנגיף ביישוב – בוועד העובדים לא יושבים בשקט ומשיבים אש להנהלה: "שופכים את דמנו. חברת דבאח מטילה את האחריות על העובדים בכדי לחפות על ליקויים". בוועד קוראים למשרד הבריאות לבדוק את התנהלות המשחטה

    משחטה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבמשחטת 'דבאח' טענו כי הקורונה שהתפשטה בדיר אל-אסד מקורה במשגיח כשרות שהדביק את העובדים במשחטה המפורסמת ומהגדולות בישראל. עובדי השחיטה בדיר אל אסאד לא מוכנים לשתוק אל מול עלילות הדם, לדבריהם: "שופכים את דמנו. חברת דבאח מטילה את האחריות על העובדים בכדי לחפות על ליקויים במשחטת הבשר הגדולה בישראל"

    בוועד העובדים המאוגד באיגודים השוחטים בכוח לעובדים: לא שותקים ומצפנים אצבע מאשימה להנהלת המשחטה, הנהלת דבאח מיהרה להצביע על העובד וכלל עובדי השחיטה כמי שהפיצו את המחלה, תוך שהיא מתעלמת מסדרת ליקויים בתפקוד החברה, מאז פרוץ משבר הקורונה, הם אומרים.

    לדבריהם, מתוך דאגה לבריאות העובדים והציבור וכדי למנוע פגיעה בשמם הטוב של העובדים, אנו מציגים את רצף האירועים העובדתי: כבר ב-19.4 פנה ראש מטה צפון בכוח לעובדים אלברט סופר לחברת דבאח ולחברת הקבלן המפעילה את קו הייצור "זבחי צדק", בעקבות חלוקה חלקית של מסכות בחברה.

    עוד התריע סופר על העדר אכיפת נהלים: מרבית עובדי המפעל לא חבשו מסכות , לא שמרו על המרחק הנדרש, ולא הייתה הקפדה על כמות האנשים בחדר. המכתב לא נענה (ישלח במידת הצורך). רק בשלהי החודש, ולאחר בקשות חוזרות מוועד העובדים, חילקה החברה באופן חלקי מסכות

    ב-30.4 נודע לעובד א' כי הוא אכן חולה קורונה א' עדכן את הנהלת החברה, ולמחרת היום נמנע מהגעה לעבודה. הבדיקה אגב נעשתה מיוזמתו של העובד. ככל הידוע מרגע הודעת מחלתו לא נעשה דבר- לא על ידי חברת דבאח, חברת הקבלן "זבחי צדק" או משרד הבריאות בכדי לשנות את נהלי העבודה בחברה- משחטת הבשר הגדולה בישראל.

    יומיים לאחר מכן גילה עובד נוסף כי הוא חולה בקורונה ונמנע מהגעה לעבודה. גם כאן המשיכה החברה לקיים שגרת עבודה רגילה ערב החג.

    אלברט סופר ראש מטה חיפה וצפון בכוח לעובדים תקף את הנהלת המשחטה: "אם לא די בכך שמספר עובדים מאושפזים בשל המחלה, הם מגלים כי הוטל בהם האשם ע"י הנהלת חברת דבאח, אשר אולי משום שראתה לנגד עיניה את הרווח המיידי לא נקטה בצעדי הזהירות המתבקשים, זאת כאשר העובדים נמנעים מחשיפה לציבור עם היוודע דבר מחלתם. לא ניתן יד לפגיעה הזו בעובדים. אנו תובעים כי משרד הבריאות יבחן את התנהלותה של חברת דבאח בתקופה המדוברת".



    0 תגובות