גנץ ביקש להאריך את המנדט

    איתי גדסי 1 Comment on גנץ ביקש להאריך את המנדט

    יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה לנשיא המדינה ריבלין וביקש הארכה לפרק הזמן שהוקצב לו להרכבת ממשלה. השר כ"ץ: "קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על רה"מ בנימין נתניהו"

    Israeli president Reuven Rivlin presents Blue and White party leader Benny Gantz with the mandate to form a new Israeli government, after PM Netanyahu's failure to form one, at the President's Residence in Jerusalem on October 23, 2019. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** הענקת המנדט בני גנץ ריבלין בחירות בית הנשיא מתייעץ התייעצות ממליצים צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע הקרע במגעים להרכבת ממשלת אחדות. יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ פנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין וביקש הארכה לזמז שניתן לו להרכיב ממשלה.

    גנץ כתב לנשיא, כי: "המשבר הפוליטי, הרפואי והחברתי, הביאו אותי לכלל החלטה שגם במחיר פוליטי ואישי כבד אני אעשה כל שאוכל בכדי להקים ממשלה יחד עם מפלגת הליכוד. החלטתי כי לעת הזו יהיה נכון לדחות הישגים ושאיפות חשובים על מנת לעשות את הנדרש. המהלך חייב אותי לעשות צעדים פוליטיים קשים בעלי משמעות לאומית".

    בנוגע למגעים שהתקיימו עד כה, כתב גנץ: "קיימנו מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. למעשה, אני חושב שאנו קרובים לחתימת הסכם, וזה מחייב אותנו לפרק זמן נוסף על מנת להגיע להסכם סופי".

    גנץ פנה לריבלין וביקש ממנו לקבל הארכה של שבועיים על מנת להקים ממשלה, והעריך, כי: "נוכל לעמוד באתגר שהציב לנו המצב, וגם הציב לנו נשיא המדינה במתווה שהוצג על ידו, בכדי להקים ממשלת פיוס לאומית שתפעל למען כלל אזרחי המדינה, תשמור על מוסדותיה, תתמודד עם אתגר הקורונה ותתחיל את תהליך השיקום הכלכלי הנגזר מכל אלה".

    מוקדם יותר הערב, הוציאו במפלגת הליכוד הודעה לפיה ראש הממשלה פנה ליו"ר כחול לבן בהצעה להמשיך את המגעים: "ראש הממשלה נתניהו פנה הערב ללשכת ח"כ בני גנץ כדי לקיים עוד הערב פגישה במעון רה"מ ביניהם ובין צוותי המו"מ, מתוך רצון טוב ואחריות לאומית להקמת ממשלת אחדות בהקדם האפשרי".

    בכחול לבן  הגיבו לפניית הליכוד ומסרו כי "נמשיך במאמצים להקים ממשלת חירום ואחדות שתטפל במשבר הקורונה על השלכותיו הרפואיות, הכלכליות והחברתיות, תשמור על שלטון החוק ותמנע בחירות רביעיות. את המגעים ננהל בערוצים הרשמיים של צוותי המשא ומתן ולא בתקשורת".

    במקביל, שר החוץ ישראל כ"ץ וחברי כנסת נוספים קראו לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה נתניהו ולא להאריך לגנץ את המנדט. כ"ץ: "קורא לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על רה"מ בנימין נתניהו, במידה ולא יעלה בידי ח"כ בני גנץ להקים ממשלה עד תום התקופה שהוקצבה לו".

    כץ נימק את קריאתו ואמר כי "בימים אלה מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה שתתמודד מול האתגרים הגדולים בפניהם אנו ניצבים, ועל כן במקרה כזה יש להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו שלו הסיכוי הגבוה להרכיב במהירות ממשלה רחבה ויציבה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הנשיא הנכבד חייב להעביר את המנדט לרב אריה דרעי הוא יעשה את זה הכי טוב מכולם