98 איש ע"פ הנתונים הפרו את הבידוד: המשטרה החלה לעקוב אחרי המבודדים

    איתי גדסי No Comments on 98 איש ע"פ הנתונים הפרו את הבידוד: המשטרה החלה לעקוב אחרי המבודדים

    לאחר אישור היועמ"ש המשטרה החלה לקבל לידיה את הנתונים ממשרד הבריאות של החייבים בבידוד. המשטרה תעקוב אחרי איכון הפלאפונים של המבודדים

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה בבלימת נגיף הקורונה:  המשטרה קיבלה לידיה את הסמכויות שהוענקו לה לאור הכרזת שעת חירום לאתר את נתוני המקום של כל אדם החייב בבידוד בכדי לוודאות שהמחויב בידוד, אכן עומד תחת ההגבלות ואינו יוצא מפתח ביתו. לאחר קבלת האחריות החלו במשטרה לבצע דגימות אחרי חייבי בידוד.

    ואכן התברר כי החל מתאריך 26.03.20 ועד לתאריך 31.03.20 נדגמו 926 בדיקות של חבי בידוד. מתוכם נמצאו 98 חבי בידוד שלגביהם לא נמצאה התאמה ראשונית בין הכתובת שדווחה באתר משרד הבריאות לבין נתון המיקום שבוצע על ידי המשטרה. כלומר האדם שהתחייב להיות בבידוד לא נמצא בכתובת של הבית.

    במקרים של אי התאמה ראשונית פועלת המשטרה לבירור מול האדם לבדוק כי אכן מדובר בהפרה של צו הבידודולא בלבול בכתובת. אח"כ פועלת המשטרה  כנגד הפרת חובת הבידוד והמשמעויות הנגזרות מאי הציות לחוק ולהנחיות.

    מהמשטרה נמסר: למען הסר ספק נדגיש כי משטרת ישראל מממשת את סמכותה רק לצורך קבלת נתון מיקום נקודתי שאינו מתמשך או רציף, לצורך פיקוח מושכל, אפקטיבי ומידתי על קיום הוראות הבידוד, בדרך המותאמת להיקפי התופעה, לסיכון הנשקף ממנה, ולכמות המפוקחים.

    נוכח הרגישות הגבוהה, הוטלו על המשטרה באמצעות ראש אח"מ חובות ביצוע ודיווח המדווחים ליועמ"ש לממשלה והכל מתוך הקפדה יתרה באשר לחובות שמירת מידע, מורשות גישה מצומצמת ומחיקה  המעוגנים כאמור בנוהל העבודה המשטרתי שאושר על ידי משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה ופורסם לעיון הציבור באתר המשטרה.

    בימים אלה אנו פועלים לקידום הצעת חוק לעיגון הסמכות בחקיקה רגילה (שאינה נשענת על תקנות לשעת חירום) שתאפשר חשיפה וביקורת מלאה של הכנסת לסמכות זו.

    משטרת ישראל תמשיך ותעשה ככל הנדרש לסייע למאמץ הלאומי בהתאם לסמכויות שיוענקו לה בדין להתמודדות עם המגיפה המדבקת המתפשטת במהירות ופוגעת בבריאות הציבור ובחייו.



    0 תגובות