חרדה לקראת הלידה? את לא לבד!

    עפר גדנקן No Comments on חרדה לקראת הלידה? את לא לבד!
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חווית הלידה היא חוויה אישית במיוחד והאופן בה כל אחת חווה אותה הוא אחר, ואף משתנה אצל אותה אשה בין לידה אחת לאחרת.  החוויה הנצרבת בזיכרון מושפעת מגורמים שונים: מצב רפואי, מצב רגשי, עיתוי ועוד. לדוגמה, כאשר היא מתרחשת במהירות רבה או נמשכת על פני שעות רבות מדי היא עלולה להשאיר זיכרון כואב. כמובן שגם כאשר מתרחש סיבוך רפואי במהלך לידה או שהיא קורית בזמן בו האם או המשפחה נתונים במצב רגשי-נפשי מורכב, היא עלולה להיחרט בזיכרון כחוויה מפחידה, מלחיצה ואף להכניס את האם למצב של חרדה ופחד מפני הבאות.

    בדיוק עבור אימהות ונשים במצב הזה מציע אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי שיבא שירות מיוחד ומקצועי שנקרא 'את לא לבד', מדובר בפגישה אישית עם מיילדת מומחית במצבי משבר הנוצרים סביב הלידה וכל הקשור בה, אשר במהלכה מעבדים את החוויה הטראומטית של האם ומעניקים לה את האפשרות לעבור חוויה מתקנת בפעם הבאה, וגם כלים והכוונה להתמודדות נכונה עם המצב. במקביל גם מעדכנים את הצוות הרפואי והסיעודי לגבי המצב הרגיש של היולדת.

    "למפגש 'את לא לבד'  שלנו כאן בשיבא כמה מטרות חשובות", אומרת חביבה ארנון – מיילדת בשיבא ויועצת מועדון שיבא בייבי, "החל מעיכול החוויה האישית בעזרת דמות מקצועית, אמפטית ותומכת שמתמחה בדיוק בתחום הזה והמשך במניעת התדרדרות של הסיטואציה הנפשית. מצבים כאלו מלווים פעמים רבות בהפרעות שינה, בחוסר תפקוד וכדו' וחשוב מאד לטפל בזה. וכמובן לתת תקווה לחוויה מתקנת וללידה בריאה בע"ה. חשוב להוסיף כי בעת הצורך המיילדות הללו מפנות את הנשים להמשך טיפול מקצועי מותאם אשר גם אותו ניתן לקבל במסגרת מרפאת חווה בשיבא".

    שירות המפגש 'את לא לבד' ניתן לכל המעוניינת ללא תשלום באגף נשים ויולדות בשיבא תל השומר וניתן להירשם אליו דרך מתאמת הקהילה למגזר החרדי בטלפון 052-763-1150 או דרך אתר שיבא תחת שירות 'את לא לבד', שם ניתן להשאיר פרטים ליצירת קשר.

     



    0 תגובות