20 דקות ללא יכולת להיכנס למטבח

    עפר גדנקן No Comments on 20 דקות ללא יכולת להיכנס למטבח

    השיח הציבורי אודות מזגן שומר שבת, בכשרות בד"ץ מהדרין, קיבל בעיני גברת שיינמן משמעות חורצת דין, ממש בתוך המטבח הביתי שלה, בעיצומו של יום השבת. זה קרה לפני מספר שבועות. כהרגלו, התעורר הרב שיינמן לתפילת נץ, והתארגן ליציאה.

    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביתם הישן של משפחת שיינמן בנוי באופן כזה שהמטבח סגור עם דלת עץ וחלון שקוף בחלקו העליון. הרב שיינמן ביקש ללחוץ על ידית דלת המטבח, ובזווית העין קלט את האור הדולק על המזגן. הוא עצר לשניה, מכיוון שהשקט היה זועק מדי. המדחס בוודאות לא עובד, הבין בשבריר השניה שחלפה.

    בחישוב מהיר הבין הרב שיינמן, שאם הוא פותח את דלת המטבח, המדחס מתחיל לעבוד, שכן הטמפרטורות משתנות. במשך 20 דקות הוא הסתובב בבית וחיכה, עד ששמע את המדחס מתחיל לפעול, או אז פתח את דלת המטבח והמשיך בהתארגנותו ליציאה לתפילה.

    "במזגן של אלקטרה זה לא היה קורה לי", סיפרה הגברת שיינמן בהבנה ברורה של הבעיה. כאשר יש מזגן שמובנה מלכתחילה עבור שומרי שבת למהדרין, אין חשש ולא היינו נתקלים בסיטואציה הזו.

    כאשר הופנתה השאלה אל מומחי ענקית המיזוג 'אלקטרה', הבהירו כי במידה ודלת המטבח בו פעל מזגן, פונה לחלל לא ממוזג, חששו של הרב אכן מוצדק. "אומנם המדחס לא היה נכנס לפעולה באופן מיידי, אך אם הדלת הייתה נותרת פתוחה, זה היה מזרז את כניסת המדחס לפעולה", הסבירו מומחי אלקטרה.

    ענקית המיזוג אלקטרה, חוללה מהפך בקרב עם מקדשי שביעי,  כאשר זיהתה את הבעיה שיש במזגנים המתקדמים טכנולוגית, ומהווים חשש לחילול שבת, ויצרו סדרת מזגנים עם התקן שבת מובנה, שמבטל כל חשש לשימוש בשבת, מבלי שיש צורך להתקין התקן חיצוני או לשנות משהו באיכות המזגן. למעשה, אלקטרה היא היחידה ש'קנסה' סדרת מזגנים שלמה ומוכרת אותו לציבור הרחב עם התקן שבת מובנה.

    בנוסף לכשרות בד"ץ מהדרין, נושאים מזגני אלקטרה את אישור המכון המדעי טכנולוגי, מיסודו של הגאון הרב הלפרין זצ"ל.

    המהלך של אלקטרה חולל מהפכה בשוק המזגנים, ואל השוק יצאו מזגנים באישורים שונים, אם כי ראוי וחשוב להדגיש כי המזגנים השונים היוצאים אל השוק בחותמת כשרות, מוצעים כפתרון חיצוני ולא מובנה ביחידת המיזוג כמו במזגני 'אלקטרה'. החברות האחרות מציעות לצרכן פתרון הלכתי לשבת שכפוף לרכישת אמצעי חיצוני בעלות משוערת של כ- 250 וכן התקנה בעלות נוספת. הפתרון שהביאה 'אלקטרה', מעבר לראשוניות ולאיכות, הוא באמת את הייחודיות של התקן מובנה בתוך המזגן, באותה עלות וללא צורך בהתקנה כלשהי.



    0 תגובות